ВПРОВАДЖЕННЯ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГІЙ ТУРИСТИЧНО-КРАЄЗНАВЧОГО ЗМІСТУ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Tetiana Alekseeva

Анотація


Висвітлено особливості застосування квест-технологій під час вивчення дисциплін туристично-краєзнавчого спрямування студентами спеціальності «Середня освіта (Фізична культура)». Охарактеризовано етапи проведення веб-квесту: підготовчий, основний, підсумковий, визначено їх основні завдання. Проаналізовано діяльність учасників освітнього процесу протягом етапів проведення вебквестів. На основі власного практичного досвіду сформульовано методичні вимоги до організації і проведення вебквесту – відповідність змісту квесту віку і рівню підготовки студентів, надання чітких інструкцій студентам для проходження вебквесту, обміркована система контролю за виконанням завдань, наочність, естетичність оформлення. Розглянуто широкі можливості, що надають квест-технології для оптимізації навчального процесу в онлайн-форматі: можливості створення завдань різного ступеня складності і їх корегування, участь великої кількості студентів у режимі реального часу, широкий набір інструментів для оформлення, включення до вебквесту різноформатної інформації. Визначено складові вебквесту: мотиваційну, змістовну, практичну, контрольно-підсумкову, комунікаційно-емоційну, а також до кожної складової зміст діяльності з боку викладача і з боку студента. Створено і апробовано вебквест «Перлини України» для вивчення навчальних курсів туристично-краєзнавчого спрямування студентами спеціальності «Середня освіта (Фізична культура)».  Проаналізовано його зміст, особливості оформлення, принцип побудови завдань, особливості емоційного аспекту вебквесту. Запропоновано перелік тем дисциплін туристично-краєзнавчого спрямування, для яких є доцільним застосування подібних технологій.

Ключові слова: вебквест, дистанційне навчання, етапи проведення вебквесту, складові вебквесту, навчальні дисципліни туристично-краєзнавчого спрямування.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Кокойло А. Ю. Технологія веб-квесту на уроках математики в профільній середній школі під час вивчення виразів і їх перетворень // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 3. Фізика і математика у вищій і середній школі. № 19. 2017. С. 42–50. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21677
  2. Мельник А. І. Проблеми використання дистанційного навчання в умовах воєнного стану // Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія. № 37. 2022. С. 64–75. DOI: https://doi.org/10.32589/2412-9283.37.2022. 272900
  3. Мхитарян О., Олійник О. Особливості використання технології веб-квесту на уроках української літератури // Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. № 4 (63). 2018. С. 75–81. http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/Ped-visnyk-63-2019-16.pdf
  4. Рибак T. M., Мороз М. В., Кирдан Т. В. Використання веб-квестів у навчанні іноземної мови студентів немовних спеціальностей // Інноваційна педагогіка. Теорія і методика професійної освіти. Вип. 20. Т. 2. 2020. С. 115–118. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2020-20-2-24
  5. Руденко Н. М., Широков Д. Л. Застосування веб-квест-технології у підготовці майбутніх учителів початкової школи // Молодий вчений. Педагогічні науки. № 10 (86). 2020. С. 151–157. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-10-86-33
  6. Супрун О., Зайцева Н., Симоненко С. Застосування технологій веб-квесту на заняттях з іноземної мови // Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». № 12 (44). 2021. С. 183–191. DOI: https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.29
  7. Христова Ю. Впровадження квест-технологій навчання у процесі підготовки майбутніх фахівців у Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справ // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. № 1. 2021. С. 28–33. DOI: 10.31733/2078-3566-2021-1-28-33




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11849

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.