МОДЕРНІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА СУЧАСНА ПАРАДИГМА ОСВІТИ

Yuliia Kolisnyk-Humeniuk

Анотація


Необхідною умовою динамічного розвитку суспільства є модернізація системи вищої освіти, яка є основою для забезпечення високого темпу науково-технічного, економічного, соціального, культурного прогресу. В даній статті ми розглядаємо зміни які впроваджують у вищій школі, спрямовані на її перетворення у важливий ресурс особистого та суспільного розвитку, який забезпечить нашу країну високопрофесійними конкурентоспроможними фахівцями з метою розбудови міцної демократичної держави.

Актуальність нашої теми зумовлена: необхідністю теоретико-методологічного обґрунтування заходів щодо оновлення та підвищення ефективності системи підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін і розгляду цієї проблеми з урахуванням сучасної методології професійної освіти; завданнями створення та використання методики підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін і науково-методичного забезпечення, яке за структурою, змістом, методами, технологіями відповідало б положенням Галузевої концепції розвитку неперервної педагогічної освіти, чинним стандартам вищої освіти, затвердженим освітнім програмам, передбачало реалізацію дидактичних принципів, сприяло модернізації та оптимізації підготовки майбутніх викладачів; вимогами розроблення, наукової підтримки і впровадження в освітній процес підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін інноваційних технологій у поєднанні із сучасними педагогічними підходами і методичними положеннями, що дозволить інтенсифікувати розвиток інтелектуального потенціалу студентів, сформувати вміння самостійного розв’язання педагогічних ситуацій, креативної художньо-педагогічної та професійно-творчої діяльності.

Отже, низка невирішених суперечностей і недостатня розробленість теоретичних і практичних аспектів художньо-педагогічної освіти і визначили вибір нашої теми.

Ключові слова: професійно-художня підготовка, викладачі, заклади вищої освіти, методологія, фахівець, методологія.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


  1. Аверьянов А.Н. (1985). Системное познание мира: методол. проблемы. М.: Политиздат. 263 с.
  2. Бим-Бад Б.М. (2010). Аксиомы педагогики. Педагогика. № 2. С. 19–23.
  3. Бойко А.І. (2009). Філософія модернізації освіти в системі ринкових трансформацій: світоглядно-філософський аналіз. К.: Знання України. 379 с.
  4. Гончаренко С.У. (2008). Методологія. Енциклопедія освіти. В.Г. Кремень (гол. ред.). К: Юрінком Інтер. 1040 с.
  5. Драйден Г., Вос Дж. (2005). Революція в навчанні. (М. Олійник Перекл. з англ.). Львів: Літопис. 542 с.
  6. Єльникова Г. (2013). Методологічні засади цілеспрямованих перетворень в управлінні розвитком професійно-технічної освіти. Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи: зб. наук. пр. В.О. Радкевич (гол.ред.). К.: Інститут професійно-технічної освіти НАПН України. Вип. 3. К.: Педагогічна думка. С. 15–26.
  7. Зайченко І.В. (2016). Педагогіка: підручник. (3-тє вид., пер. та доп.). К.: Видавництво Ліра-К. 608 с.
  8. Колот А.М. (2014). Міждисциплінарний підхід як домінанта розвитку економічної науки та освітньої діяльності. Социальная экономика. № 1–2. С. 76–83.
  9. Курило В.С., Хриков Є.М., Адаменко О.В. та ін. (ред.). (2013). Методологічні засади педагогічного дослідження: монографія. Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». 248 с.
  10. Пінчук В.М. (1999). Психолого-педагогічні засади впровадження інноваційних технологій у вищій школі. Сучасна вища школа: психолого-педагогічний аспект: монографія. Н.Г. Ничкало (ред.). К.: Віпол. С. 246–256.
  11. Семиченко В.А. (2004). Методологічні проблеми сучасних психолого-педагогічних досліджень. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. Педагогіка і психологія. зб. статей. Вип. 6. Ч. 1. Ялта: РВВ КДГІ, 2004. С. 58–64.
  12. Черепанова С.О. (2015). Родознавчий потенціал філософії освіти. Повноліття в Україні – ідея державності як соціальний виклик. Future Human Image. Київ. № 2 (5). С. 58–92.
  13. Шишкіна Є.К., Носирєв О.О. (2014). Методологія наукових досліджень: навч. посіб. Х.: Вид-во «Діса плюс». 200 с.
  14. Щедровицкий Г.П. (1992). Система педагогических исследований (методологический анализ). Педагогика и логика. М. С. 16–20.
  15. Юдин Э.Г. (1978). Системный подход и принцип деятельности: Методологические проблемы современной науки. М.: Наука. 391 с.
  16. Reichert S., Tauch C. Trends in Learning Structures in European Higher Education III. European University Association. P. 36–60.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11714

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.