МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ МОНІТОРИНГУ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ

Igor Onyshchuk

Анотація


Висвітлено методологічні принципи моніторингу нормативно-правових актів. Обґрун­товано, що правовий моніторинг є обов’язковим елементом методологічного та раціональ­ного підходу до законотворчості. З’ясовано, що актуальність, комплексність, наукова обґрунтованість і доцільність нормативно-правових актів є основними методологічними принци­пами правового моніторингу.Виявлено, що основою реалізації методологічних принципів є поєднання теоретичних вимог правової науки, позитивного досвіду законотворчої роботи та забезпечення якості оцінювання нормативно-правових актів.Важливою методологічною умовою правового моніторингу є вироблення і неодмінна умова дотримання єдиного понятійного апарату. Запропоновано перевіряти конституційно-правову природу та виявляти основні дефекти соціального змісту як на рівні системи права загалом, так і на рівні окремих нормативно-правових актів.


Ключові слова


відстеження, правова експертиза, оцінювання ефективності, систем- ний підхід

Повний текст:

PDF

Посилання


Arakeljan, M. R. (2011). Jeffektivnost’ prava kak faktor, opredeljajushhij sostojanie pravozashhitnoj dejatel’nosti gosudarstva (teoreticheskij aspekt). Aktual’nі problemi polіtiki, 44, 17–26.

Arzamasov, Ju. G., Nakonechnyj, Ja. E. (2009). Monitoring v pravotvorchestve: teorija i metodologija. Moskva: Izdatel’stvo MGTU im. N. Je. Baumana.

Bachilo, I. (2006). Monitoring pravovoj sistemy – put’ k ukrepleniju pravovogo gosudarstva. Monitoring prava v Rossijskoj Federacii. Vestnik Soveta Federacii, 5, 14–21.

Glazkova, M. E., Nanba, S. B. (2011). Ocenka jeffektivnosti dejstvija normativnih pravovih aktov: sovremennye podhody. Zhurnal rossijskogo prava, 9, 73–80.

Kosovich, V. M. (2012). Pravovij monіtoring jak zasіb vdoskonalennja normativno-pravovih aktіv v Ukraіnі. Naukovij vіsnik L’vіvs’kogo derzhavnogo unіversitetu vnutrіshnіh sprav, 3, 31–44.

Mader, L. (2003). Ocenka zakonodatel’stva – vklad v povyshenie kachestva zakonov. Materialy Mezhdunarodnogo seminara (Sovet Evropy – Gosudarstvennaja Duma Federal’nogo Sobranija RF – Rjazanskaja obl. Duma), 152.

Mordasova, T. A. (2011). Obshhestvennoe uchastie v politicheskom upravlenii: institucional’naja sreda i ocenka jeffektivnosti. E. V. Morozovaja (Ed.). Astrahan’: Astrahanskij gosudarstvennyj universitet, Izdatel’skij dom «Astrahanskij universitet».

Chernogora, N. N. (2010). Pravovoj monitoring: aktual’nye problemy teorii i praktiki. Moskva: Mezhdunarodnyj juridicheskij institut.

Sartaeva, N. A. (2012). Pravovoj monitoring ugolovnogo zakonodatel’stva: k voprosu o metodologii. Vestnik Instituta zakonodatel’stva Respubliki Kazahstan, 2(26). Retrieved from www.univer.km.ua/visnyk/1284.pdf‎.

Surmin, Ju. P. (2003). Teorija sistem i sistemnyj analiz. Kiev: MAUP.

Goetz, K., Zubek, R. (2005). Stanowienie prawa w Polsce. Reguły legislacyjne a jakość ustawodawstwa. Warszawa: Fundacja im. Stefana Batorego.

Nuredinoska, E., Hadzi-Miceva Evans, K. (2010). Transparency and public participation in law making process. Skopje: Polyesterday.

Vinuales, J. E. (2010). Legal Techniques for Dealing with Scientific Uncertainty in Environmental Law. Vanderbilt journal of transnational law, 43, 438–503.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vla.2016.63.5018

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.