ОНОВЛЕНИЙ ЗАКОН «ПРО РЕКЛАМУ»: КРОК ДО ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Yustyna Samahalska

Анотація


Окреслено, що на виконання своїх євроінтеграційних прагнень Україна взяла на себе зобов’язання реформувати медіазаконодавство, частиною якого є законодавство про рекламу. Завдяки цьому кроку вона не лише гармонізувала своє національне законодавство зі законодавством ЄС, а ще й увідповіднила його до сучасних реалій рекламного ринку. Охарактеризовано нову термінологію та основні зміни оновленого Закону України «Про рекламу». Акцентовано на соціальній рекламі та поки невідомій для чинного законодавства та правової доктрини державній рекламі. Дослідження практики використання державної реклами окремих країн ЄС допомогло дійти висновку про необхідність запровадження цього поняття в національне рекламне законодавство України. Також у статті висвітлено правове регулювання розміщення товару (продакт-плейсмент) та реклами на платформах спільного доступу до відео та інформації. Проаналізувавши загальні вимоги до реклами та її обмеження, що встановлені в оновленому Законі, автор позитивно його характеризує та вказує на необхідність подальшого дослідження рекламного законодавства, зокрема прийнятих кодексів (правил) створення та розповсюдження реклами.

Ключові слова


реклама, аудіовізуальна комерційна комунікація, розміщення товару (продакт-плейсмент), соціальна реклама, державна реклама.

Повний текст:

PDF

Посилання


On the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the provision of audiovisual media services : Directive of the European Parliament and of the Council of 10 March 2010 № 2010/13/EU. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32010L0013

Pro vnesennia zmin do Zakonu Ukrainy «Pro reklamu» ta inshykh zakoniv Ukrainy schodo implementatsii norm ievropejs'koho zakonodavstva u natsional'ne zakonodavstvo Ukrainy shliakhom implementatsii okremykh polozhen' zakonodavstva Yevropejs'koho Soiuzu u sferi audiovizual'noi reklamy (Yevropejs'koi konventsii pro transkordonne telebachennia, Dyrektyvy Yevropejs'koho parlamentu ta Rady pro audiovizual'ni mediaposluhy : Zakon Ukrainy vid 10 bereznia 2010 roku № 3136-IX. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3136-20#n6

Rishennia Okruzhnoho administratyvnoho sudu mista Kyieva vid 24 veresnia 2018 roku u spravi № 826/6108/18. Retrieved from https://reyestr.court.gov.ua/Review/76911548

А Regulation of the European Parliament and of the Council establishing a common framework for media services in the internal market (European Media Freedom Act) and amending Directive 2010/13/EU: Proposal of Europian Commision of 16.9.2022 № 52022PC0457. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52022PC0457

Application of the Media Pluralism Monitor in the European Union, Albania, Montenegro, the Republic of North Macedonia, Serbia and Turkey in the year 2021: Centre for Media Pluralism and Media Freedom. Retrieved from https://cadmus.eui.eu/bitstream/handle/1814/74712/MPM2022- EN-N.pdf?sequence

ODIHR final report on Hungary’s parliamentary elections points to inadequate separation between party and state activities, offers recommendations to improve electoral process: Organization for Security and Co-operation in Europe 27 June 2018. Retrieved from https://www.osce.org/odihr/385953




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vla.2023.77.112

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.