ЗАВДАННЯ ТА ПРАВОВІ ПІДСТАВИ УЧАСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У ЦИВІЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ В ІНТЕРЕСАХ ІНШИХ ОСІБ
Анотація
У Преамбулі Європейської хартії місцевого самоврядування від 15 жовтня 1985 року [1] зазначено, що органи місцевого самоврядування є однією з головних підвалин будь-якого демократичного режиму, що існування органів місцевого самоврядування, наділених реальними функціями, може забезпечити ефективне і близьке до громадянина управління, стверджуючи, що з цього випливає необхідність існування органів місцевого самоврядування, які мають створені на демократичній основі директивні органи і широку автономію щодо своїх функцій, шляхи та засоби виконання цих функцій. Одним зі способів здійснення органами місцевого самоврядування своїх функцій є їх участь у цивільному процесі з метою захисту прав, свобод та інтересів інших осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 56 Цивільного процесуального кодексу України (далі, ЦПК України) [8], у випадках, встановлених законом, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до суду зі заявами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб або державних чи суспільних інтересів та брати участь у цих справах.
Проте і надалі дискусійними у науці цивільного процесуального права залишаються такі поняття, як правова природа інтересу органів місцевого самоврядування у цивільному судочинстві, мета і завдання участі таких суб’єктів, обсяг їх цивільного процесуального правового статусу та особливості реалізації їхніх процесуальних прав і обов’язків. Усе це свідчить про актуальність дослідження на науковому рівні правових проблем участі органів місцевого самоврядування в цивільному процесі для захисту прав, свобод та інтересів інших осіб.
У цій статті досліджено нормативний матеріал, наукову літературу і судову практику щодо участі органів місцевого самоврядування в цивільному судочинстві. Сформульовано висновки та пропозиції стосовно підстав вступу в цивільне провадження органів місцевого самоврядування та їх повноважень під час розгляду справи. Розглянуто форми участі органів місцевого самоврядування. Також окрему увагу приділено правовій природі висновку таких учасників цивільного провадження.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Yevropejs'ka khartiia mistsevoho samovriaduvannia vid 15 zhovtnia 1985 r. m. Strasburh, ratyfikovana Zakonom N 452/97-VR vid 15 lypnia 1997 r. (2013). Ofitsijnyj visnyk Ukrainy 03.04.2015. № 24, № 39, st. 1418. S. 450, st.718.
Nakaz Derzhavnoho komitetu Ukrainy u spravakh sim'i ta molodi, Ministerstva okhorony zdorov'ia Ukrainy, Ministerstva osvity Ukrainy, Ministerstva pratsi ta sotsial'noi polityky Ukrainy vid 26 travnia 1999 roku N 34/166/131/88 «Pro zatverdzhennia Pravyl opiky ta pikluvannia». Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/lavs/shov/z0387-99#Tekht
Pro zabezpechennia orhanizatsijno-pravovykh umov sotsial'noho zakhystu ditej-syrit ta ditej, pozbavlenykh bat'kivs'koho pikluvannia : Zakon Ukrainy vid 13 sichnia 2005 r. (2005). VVRU, №6, st. 147.
Pro mistseve samovriaduvannia v Ukraini: Zakon Ukrainy vid 21 travnia 1997 r. (1997). VVRU, № 24, st. 170.
Postanova Plenumu Verkhovnoho sudu Ukrainy «Pro praktyku zastosuvannia sudamy zakonodavstva pry rozghliadi sprav pro usynovlennia i pro pozbavlennia ta ponovlennia bat'kivs'kykh prav» №3 vid 30.03.2007. (2007). Visnyk Verkhovnoho sudu Ukrainy, № 5, 7.
Tsimejnyj kodeks Ukrainy, 10 sichnia 2002 r. (2002). VVRU, № 21, st. 135.
Tsyvil'nyj kodeks Ukrainy, 16 sichnia 2003 r. (2003). VVRU, № 40, st. 356.
Tsyvil'nyj protsesual'nyj kodeks Ukrainy: Zakon Ukrainy, 18 bereznia 2004 r. (2004). VVRU, № 40–41, st. 135.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vla.2022.75.101
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.