КОМУНІКАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ЖУРНАЛУ «THE NEW YORKER» У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ (на прикладі профільних сторінок у соціальних мережах Фейсбук, Твіттер та Інстаграм)

Zoryana Pohranychna

Анотація


У цій статті розглянуто особливості комунікативних стратегій медіа-бренду «Нью-Йоркер» у соціальних мережах, закцентовано на унікальних методах та інструментах.

Ключові слова: «Нью-Йоркер», соціальна мережа, цільова аудиторія, комунікативні стратегії, медіа-бренд.


Повний текст:

PDF

Посилання


Ганжа А. Підписник, підписчик, підписант, абонент чи передплатник, або кого «накручують» у соцмережах? Культура слова. 2016. Вип. 84. С. 213-215. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kuls_2016_84_38 (дата звернення 14.02.2018)

Квіт С. Масові комунікації: Підручник. Київ: Вид. Дім «Києво-Могилянська академія». 2008. 206 с.

Потятиник Б. В. Медіа: ключі до розуміння. Львів: ПАІС. 2004. 312 с.

2012: Год мобильной фотографии. Cameralabs.URL: https://cameralabs.org/3315-2012-god-mobilnoy-fotografii (дата звернення 14.02.2018)

Шилина А.Г. Русскоязычный женский журнал Украины в аспекте теории текста (синергетический анализ): монография. Симферополь : Антиква. 2012. 280 с.

Benton J. ‘The New Yorker’ goes digital. NeimanLab. URL: http://www.niemanlab.org/2008/11/the-new-yorker-goes-digital/ (Last accessed: 14.02.2018)

Bilton R. Inside The New Yorker’s digital strategy. Digiday. URL: https://digiday.com/media/new-yorker-digital-strategy/ (Last accessed: 14.02.2018)

Jameson D. The New Yorker Finds Success With Digital Audience. Folio. URL: http://www.foliomag.com/new-yorker-finds-success-digital-audience/ (Last accessed: 20.03.2018)

Morrison K. Influencers: Instagram Is the Most Engaging Platform (Report) adWeek. URL: http://www.adweek.com/digital/influencers-instagram-is-the-most-engaging-platform-report/ (Last accessed: 14.02.2018)

Moses L. The New Yorker’s David Remnick: Readers don’t want a ‘cheaper, dumber version’. Digiday. URL: https://digiday.com/media/new-yorkers-david-remnick-readers-dont-want-cheaper-dumber-version/ (Last accessed: 14.02.2018)

Petulla A. New Yorker web editor: The site is “guided by what’s on paper”. NeimanLab. URL: http://www.niemanlab.org/2011/01/new-yorker-web-editor-the-site-is-guided-by-whats-on-paper/ ( Last accessed: 12.12.2017)

Risi J. Survey: Even On Social Media, Trusted News Sources Command Most Influence. MediaShift. URL : http://mediashift.org/2016/08/survey-even-social-media-trusted-news-sources-command-influence/ (Last accessed: 01.03.2018)

Shearer E. News Use Across Social Media Platforms. Pew Research Center. URL: http://www.journalism.org/2017/09/07/news-use-across-social-media-platforms-2017/ (Last accessed: 14.02.2018)

Song S. Sharing fast and slow: The psychological connection between how we think and how we spread news on social media. NeimanLab. URL: http://www.niemanlab.org/2013/11/sharing-fast-and-slow-the-psychological-connection-between-how-we-think-and-how-we-spread-news-on-social-media/ (Last accessed: 01.02.2018)

The top 500 sites on the web. URL : https://www.alexa.com/topsites (Last accessed: 01.03.2018)

Which social media platforms are most popular. Pew Research Center. URL: http://www.pewinternet.org/chart/which-social-media-platforms-are-most-popular/ (Last accessed: 14.02.2018)

Who uses social media. Pew Research Center. URL : http://www.pewinternet.org/chart/who-uses-social-media/ (Last accessed: 01.02.2018)

The New Yorker MediaKit

СЕРВІСИ ДЛЯ АНАЛІТИКИ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ

Captvi8 – https://captiv8.io/

SocialBakers – https://www.socialbakers.com/

SocialBlade – https://socialblade.com/




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2018.44.9371

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.