ІНТЕРАКТИВНА СТИЛІСТИКА: ПЕРСПЕКТИВИ ВИНИКНЕННЯ, СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ

Natalia Bilovska

Анотація


Стилістику можна розглядати як сферу дослідження на перетині теорії тексту, лінгвістики та журналістики. Незважаючи на те, що різні школи створюють різні підходи до стилістики, кожен стилістичний підхід включатиме у свою парадигму деякі основні чинники, як-от читач і автор. Ця стаття показує, як ці фактори взаємодіють одне з одним і, зрештою, створюють основу для появи нової в українському журналістикознавстві галузі – інтерактивної стилістики.

Ключові слова: інтерактивна стилістика; стилістика; зворотний зв’язок; стиль; інтерактивність; медіатекст.


Повний текст:

PDF

Посилання


Bohunická, A. (2018), «Dialogic competence as a stylistic category», Journal of Linguistics, vol. 69, no 1, pp. 101–110.

Hoey, M. (2001), Textual interaction: an introduction to written discourse analysis, London; New York: Routledge, 224 p.

Liu, L. (2011), «On the Interactivity of Stylistic Analysis», URL: https://www.researchgate.net/publication/277819317_On_the_Interactivity_of_Stylistic_Analysis (дата звернення 26.10.2023).

Slančová, D. (2019), «Sociostylistics as a part of interactive stylistics – getting back and perspectives», Jazykovedný časopis (Journal of Linguistics), vol. 70, no 3, pp. 607–625.

Sorlin, S. (2014), «The ‘indisciplinarity’ of stylistics», Topics in linguistics. Sciendo, pp. 9–15.

Баранецька, А. Д. (2018), «Журналістський текст як стратегічна комунікація», Мова. Суспільство. Журналістика: матеріали XXІV міжнародної науково-практичної конференції з проблем функціонування і розвитку української мови (Київ, 2 листопада 2018 р.), Інститут журналістики, К., с. 5–7.

Назаренко, О., Лазаренко, С. (2019), «Стилістичний та комунікативний аспект сучасного українського газетного тексту», LINGUA MONTENEGRINA časopis za jezikoslovna, književna i kulturna pitanja LINGUA MONTENEGRINA the magazine of linguistic, literary and cultural issues God. XII, sv. 2, br. 24, pp. 141–152.

Непийвода, Н. Ф. (2003), «Інтерактивна стилістика», Стиль і текст, № 4, с. 6–18.

Нетреба, М. (2015), «Стилістичні особливості публіцистичних текстів». Аспекти медійного розвитку, с. 6–10.

Попович, А. С. (2018), Методична система навчання стилістики майбутніх учителів української мови і літератури, Автореферат докторської дисертації (укр. мова), Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, 45 с.

Чепелєва, Н. (2015), Текст і читач. Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, Житомир, 124 с.

Юдкін-Ріпун, І. (2020), Феноменологія культури як методологія інтерпретації, Ін-т культурології НАМ України, К., 352 с.

Яцимірська, М. Г., Драган Н. В. (2007), «Медіатекст як продукт журналістської творчості (психологічний аналіз логічного сприйняття та емоцій)», Вісник Львівського університету, Серія Журналістика, вип. 30, с. 267–276.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2024.54-55.12168

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.