ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЖУРНАЛІСТИКИ В УКРАЇНСЬКОМУ ТА СВІТОВОМУ МЕДІАПРОСТОРІ

Volodymyr Kalenych

Анотація


У статті проаналізовано використання нових технологій імерсивної журналістики в українському та світовому медіаландшафті на прикладі конкретних медіа. Серед основних форматів імерсивної журналістики вирізняється формат 360-градусного відео, у якому глядач сам «досліджує» відеопростір, стаючи свідком того, що відбувається. Імерсивними є також формати фотограмметрії (точної 3D-моделі, яка створена завдяки аналізу та інтерпретації фотографій або зображень, зроблених з різних ракурсів), об’ємної віртуальної реальності (VR), 3D-панорами, 3D-карти.

Ключові слова: нові медіа, медіаформат, медіатехнологія, імерсивні технології, імерсивна журналістика.


Повний текст:

PDF

Посилання


Балук, Н., Басій, Н., Бук, Л. та Вовчанська, О. (2021), «VR/AR-технології – новий контент нових медіа», Вісник Львівського університету. Серія Журналістика, вип. 49, с. 196-206.

Житарюк, М. (2020), «Особливості застосування понять «медіація» й «медіатизація» в сучасному медіапросторі», Вісник Львівського університету. Серія Журналістика, вип. 48, с. 56-66.

Житарюк, М. (2008), Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: монографія, Простір-М, Львів, 416 с.

Кирилова, О. (2019), «Імерсивна журналістика: чинники ефективного функціонування», Communications and communicative technologies, вип. 19, с. 48-55.

Крецу, І., Гузун, М. та Василик, Л. (2015), Підручник з крос-медіа. Schiller Publishing House, Bergisch Gladbach, 144 с.

Печеранський, І. та Зінкіна, Д. (2019), «Конвергентна журналістика у сучасному медійному дискурсі», Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 2(2), с. 128-136.

Полісученко, А. (2019), «Розширена реальність як новітній інструмент журналістики: від витоків до сучасності», Вісник Львівського університету, Серія Журналістика, вип. 45, с. 74-83.

Тонкіх, І. (2017), Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті. ЗНТУ, Запоріжжя, 130 с.

Шевченко, В. Е. (Ред.) (2017), Кросмедіа: контент, технології, перспективи: колективна монографія, Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Київ, 234 с.

Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. & Kelly, K. (2009), New Media: a critical introduction, Routledge, Abingdon, 463 p.

Neuman, R. (2010), Media, Technology, and Society. Theories of Media Evolution. Digital Culture Books, University of Michigan Press: University of Michigan Library, 231 p.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2024.54-55.12161

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.