ВИКОРИСТАННЯ КРЕАТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН «ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ» І «КРЕАТИВНИЙ ТЕКСТ»

Halyna Yatsenko, Andriy Yatsenko

Анотація


У статті закцентовано на застосуванні творчих методів навчання під час викладання дисциплін «Історія української журналістики та «Креативний текст» на факультеті журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка. Проаналізовано основні креативні методи навчання: метод мозкової атаки, метод кейсів, метод інверсії, метод «5 чому», метод «коло ідей», метод альтернативної історії, метод морфологічного аналізу, метод гіперболізації, метод «Skamper», метод «Якби…», методи синектики, метод Леонардо да Вінчі. Наголошено, що успішна реалізація креативних методів навчання відбувається з використанням онлайн-платформ, особливо під час пандемії Covid-19 та російсько-української війни: онлайн-дошка «Padlet», онлайн-платформа «Kahoot», сервіс «Mentimeter», «Sutors», інтерактивна платформа «Jamboard», «Flip», візуальна платформа «Canva», онлайн-платформа «Prezi». Встановлено за допомогою методів моделювання, методу експерименту, методів спостереження та порівняння, методу опитування (інтерв’ювання та анкетування), індуктивних і дедуктивних методів, методів аналізу й синтезу, що креативні методи навчання найкраще застосовувати під час ділових ігор, проєктної роботи, для складання матриці відомостей про об’єкт чи суб’єкт вивчення, розв’язання кейсів, написання есе й аналізу візуальних джерел. Продемонстровано, що креативні методи навчання покращують результативність навчання та набуття нових компетентностей. Встановлено, що креативні методи навчання важливі як для навчання у групах, так і для навчання з елементами тьюторингу. Креативні елементи навчання сприяють творчому розвитку особистості, а також покращують потенціал навчальної групи, динаміку її роботи. Наголошено, що креативні методи навчання валідні для студентів факультету журналістики, адже в сучасному суспільстві росте запит на інноваційні проєкти та креативні технології.

Ключові слова: креативність; методи навчання; результативність навчання.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Бистрова, Ю.В. (2015), «Інноваційні методи навчання у вищій школі України», Право та інноваційне суспільство, вип. 1, с. 27‒33.

Дяченко, М.Д. (2012), «Концептуальні засади підготовки майбутніх журналістів до професійно-творчої діяльності», Педагогіка і психологія професійної освіти, вип. 4, с. 9–17.

Іщенко, Т. і Кузьменко, Д. (2016), «Інтерактивні методи навчання та їх застосування при вивченні ділової іноземної мови студентами немовних вищих закладів освіти». Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ, КНЕУ, Київ, с. 159‒163.

Мединська, О. (2019), «Використання інноваційних технологій у підготовці майбутніх журналістів», Обрії друкарства, вип. 1(7), с. 100‒110.

Міхалко, M. (2019), 21 спосіб мислити креативно, Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля», Харків, 400 с.

Міщиха, Л.П. (2019), «Креативність як вагома характеристика інноваційної діяльності викладачів вищої школи». Психологія творчості, вип. 26. URL: http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/3303 (останній перегляд: 17 грудня 2022).

Нетреба, М. і Нищик, Г. (2017), «Викладання журналістських дисциплін у вищій школі: специфіка та форми навчання», Вісник Львівського університету. Серія журналістика, вип. 42, с. 33‒38.

Потієнко, М.О. (2014), «Креативні методи навчання як способи формування особистості майбутніх філологів». URL: https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/206/325 (останній перегляд: 17 грудня 2022).

Пятакова, Г. (2015), «Розвиток креативних здібностей студентів-філологів у процесі педагогічної підготовки». URL: Пятакова, Г. (2015), «Розвиток креативних здібностей студентів-філологів у процесі педагогічної підготовки». URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2015/05/2rozvutok-kreatuvnostiPiatakowa.pdf (останній перегляд: 17 грудня 2022).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2023.52-53.11736

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.