Українське телебачення: проблемно-змістовий аналіз

Ihor Paslavskyi

Анотація


У статті виокремлено та проаналізовано фактори, що впливають на діяльність телевізійних редакційних колективів у період нових політичних, економічних та безпекових обставин. Зауважено, що загальноукраїнські авторитетні телевізійні канали, які мають найвищу популярність та сталі високі рейтинги, є олігархічними засобами масової інформації, що вирізняються високим рівнем політичної заангажованості.

З’ясовано, що українське телебачення широко практикує звуження тематичного спектру передач, репортажів та програм, наслідком чого є невиправдане домінування в телевізійному просторі розважально-гумористичних жанрів, відстороненої «тревел-журналістики», надмірного засилля серіалів іноземного виробництва та морально застарілої, не найвищої якості, кінопродукції.

У новинних передачах деякі телевізійні компанії, з-поміж яких доцільно виокремити телеканал 1+1, широко практикують акцентування на негативній тематиці, нетиповій для українського суспільства, яка часто має дріб’язковий, містечковий та другорядний статус. Натомість широке коло реальнних, суспільно важливих, актуальних тем і проблем залишаються поза професійною увагою журналістів, аналітиків та експертів. Керуючись лише критерієм рейтинговості програм, передач, сюжетів, тем та проблем, телевізійники втрачають серед аудиторії найактивніший сегмент – критично мислячого, обізнаного, ерудованого реципієнта, який, обираючи інформаційний ресурс, дедалі частіше віддає перевагу мережевій журналістиці.

Ключові слова: телебачення, телевізійні канали, телевізійні компанії, засоби масової інформації, редакційний колектив, редакційна політика, політична заангажованість засобів масової інформації.


Повний текст:

PDF

Посилання


Івшина, Л. (2004). «Перш ніж створити Бі-Бі-Сі, потрібно створити Британію»: Штрихи до дискусії про імідж країни та ЗМІ. URL: https://m.day.kyiv.ua/uk/article/media/larisa-ivshina-persh-nizh-stvoriti-bi-bi-si-potribno-stvoriti-britaniyu (останній перегляд 12.01.2022).

Іщенко, Н. (2017). За що треба битися на медіа барикадах. Чи можуть вільні ЗМІ розвиватися в недемократичному суспільстві? URL: https://day.kyiv.ua/uk/article/media/za-shcho-treba-bytysya-na-mediabarykadah

Іщенко, Н. (2022). Кава по-львівськи. Як письменники та журналісти можуть допомогти в розбудові Європи в Україні, День, 21-22 січ., с. 28.

Лосєв, І. (2022). Після святкового затишшя... День, 21-22 січ. 2022, с. 26.

Потятиник, Б. (2011). Нові і «старі» медіа: передача «четвертої влади». Нові медіа : Зб. науково-популярних публікацій щодо новітніх медіа-технологій, укл. Валерій Лисенко, Київ, 94 с.

Шустер і Єлізаров: Якщо ввести в Україні безумовний базовий дохід, Крим сюди припливе сам (2021). URL: https://gordonua.com/ukr/publications/shuster-yakshcho-vvesti-v-ukran-bezumovniy-bazoviy-dohd-krim-syudi-priplive-sam-1574884.html (останній перегляд 15.10.2021).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2022.51.11397

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.