МЕДІЙНИЙ «ПОРЯДОК ДЕННИЙ» У ВИСВІТЛЕННІ ЗАЯВ УКРАЇНСЬКИХ ПОЛІТИЧНИХ ЛІДЕРІВ (НА МАТЕРІАЛАХ 2014-2019 РР.)

Artem Zakharchenko, Olena Zakharchenko

Анотація


Це дослідження пропонує методику кількісного оцінювання медійного порядку денного у висвітленні заяв та дій українських політиків. Запропоновано шкалу, базовану на розробленій конфліктологами шкалі світоглядів українців, яка дає змогу легко вирахувати і візуалізувати, яким проблемам присвячено цитовані в медіа вислови політичних діячів. Валідність цієї методики продемонстровано на двох прикладах: ми виміряли медійні порядки денні ключових обговорюваних на той час претендентів на посаду президента України та інших впливових чиновників у червні-листопаді 2018 року, а також порівняли відтворену у ЗМІ проблематику висловлювань п’ятого і шостого президентів України протягом перших місяців їхнього перебування на цій посаді.

Ключові слова: порядок денний; українські медіа; шкала світоглядів; вибори; медіа­згадування.


Повний текст:

PDF

Посилання


Baumann, H. C., Zheng, P. and McCombs, M. (2018) ‘First and second-level agenda-setting in the 2014 Indian general election: a time-series analysis of party-media relation’, Asian Journal of Communication. Taylor & Francis, 28(2), pp. 205–226. doi: 10.1080/01292986.2017.1390773.

Bélanger, É. and Meguid, B. M. (2008) ‘Issue salience, issue ownership, and issue-based vote choice’, Electoral Studies, 27(3), pp. 477–491. doi: 10.1016/j.electstud.2008.01.001.

Boydstun, A. E. (2013) Making the News: Politics, the Media, and Agenda Setting. Chicago: University of Chicago Press.

CAP Topics – Comparative Agendas Project (no date). Available at: https://www.comparativeagendas.net/pages/master-codebook

Korostelina, K. V. (2014) Constructing the narratives of identity and power: Self-imagi­nation in a young Ukrainian nation. Lanham: Lexington Books.

McCombs, M. B. E. and Shaw, D. L. (1972) THE AGENDA-SETTING FUNCTION OF MASS MEDIA, The Public Opinion Quarterly. Oxford University Press. doi: 10.2307/2747787.

Petrocik, J. R., Benoit, W. L. and Hansen, G. J. (2003) ‘Issue Ownership and Presidential Campaigning, 1952-2000’, Political Science Quarterly, 118(4), pp. 599–626.

Poole, K. T. and Rosenthal, H. (1983) ‘A Spatial Model for Legislative Roll Call Analysis’, American Journal of Political Science, 29(2), pp. 357–384. doi: 10.2307/2111172.

Russell Neuman, W. et al. (2014) ‘The Dynamics of Public Attention: Agenda-Setting Theory Meets Big Data’, Journal of Communication, 64(2), pp. 193–214. doi: 10.1111/jcom.12088.

Tedesco, J. C. (2005) ‘Issue and strategy agenda setting in the 2004 presidential election: Exploring the candidate–journalist relationship’, Journalism Studies, 6(2), pp. 187–201. doi: 10.1080/14616700500057270.

Zakharchenko, A. et al. (2019) ‘Under the conditions of non-agenda ownership: Social media users in the 2019 Ukrainian presidential elections campaign’, CEUR Workshop Proceedings, 2392, pp. 199–219.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2020.47.10518

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.