КРИТЕРІАЛЬНИЙ ПІДХІД ОЦІНЮВАННЯ ОРГАЦІЗАЦІЙНО-КУЛЬТУРНИХ РЕСУРСІВ МІЖНАРОДНОГО ТУРИСТИЧНОГО РИНКУ
Анотація
Висвітлено динаміку розвитку міжнародного ринку туристичних послуг. Проаналізовано вхідні та вихідні туристичні потоки та виявлено, що тенденція до росту наявна в обох випадках, що, з одного боку, привносить в українську економіку іноземну валюту разом із нерезидентами країни, а з іншого вказує на відтік туристів та, відповідно, грошей за кордон. На нашу думку, така картина засвідчує низький рівень сервісу українських туристичних підприємств, що відштовхує національного споживача, мотивуючи до пошуку якісних послуг. Водночас такий сервіс не сприяє створенню позитивного іміджу країни як туристичного осередку. Вважаємо зовнішнім проявом іміджу організації сильну організаційну культуру підприємства, що, завдяки стійким базовим цінностям, нормам, правилам та традиціям, які поділяють усі члени колективу, формує в уявленні працівника правильне ставлення щодо форми надання якісного сервісу. Туризм – це стовідсотково сервісний бізнес і особливість надання послуги, порівняно з продажем товару, полягає в тому, що послугу надають миттєво, тобто, не має можливості накопичення та безконтактної передачі, як це можливо наприклад, в інтернет-магазині.
Запропоновано двоетапну експрес-модель оцінки стану організаційної культури якісного описового характеру. Перший етап передбачає вивчення ключових характеристик організації, другим етапом є визначення результатів діяльності підприємства у вивченні якості наданих послуг, адаптовності, тобто готовність до змін та орієнтації на фінансовий результат. Для дослідження цих складових запропоновано критеріальну оцінку кожної з них.
Ключові слова: туристичний ринок, послуга, організаційна культура, туристичний бізнес, культура надання сервісу
Повний текст:
PDFПосилання
References
1. Global travel and tourism industry – Statistics & Facts. Elektronnyj resurs. Rezhym dostupu: https://www.statista.com/topics/962/global-tourism/
2. Global Tourism: Market Research Report. Elektronnyj resurs. Rezhym dostupu: https://www.ibisworld.com/industry-trends/global-industry-reports/additional-reports/tourism.html.
3. Ofitsijnyj sajt Svitovoho banku. Elektronnyj resurs. Rezhym dostupu: https://data.worldbank.org.
4. UNWTO. Tourism Highlights. 2017 Edition. – Elektronnyj resurs. Rezhym dostupu: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029 s. 15.
5. Jerry Noonan CULTURE AND STRATEGY IN THE TRAVEL & TOURISM SECTOR. // TRAVEL & TOURISM: GLOBAL ECONOMIC IMPACT & ISSUES 2017. – C. 23-24.
6. Tkhu Chanh To «Yssledovanye orhanyzatsyonnoj kul'tury: metodolohyia kolychestvennoj otsenky y analyza» // Statystyka y ekonomyka. 2014. №2. S. 130–133.
7. Kondakova M.V. «Metodyka otsenky orhanyzatsyonnoj kul'tury kak osnovy kliuchevoj kompetentsyy orhanyzatsyy» // Vestnyk THU. Humanytarnye nauky. Ekonomyka. Vypusk 7(51). – 2007. – s. 259–263.
8. Kuznetsova S. A., Kuznetsov A. A. «Formuvannia korporatyvnoi kul'tury v zalezhnosti vid spetsyfiky pidpryiemstva» // Problemy ekonomiky № 4, 2011. – s. 91–94.
9. Korporatyvnaia kul'tura y upravlenye personalom turystskoj orhanyzatsyy // [avt.-sost. A.A. Antonova] ; pod red. E.Z. Herchykovoj. –Saratov: SSEY REU ym. H.V. Plekhanova, 2016. – 64 s. 63.
10. Slynkova O. K,. Kharytonova P. V «Sravnytel'nyj analyz metodyk otsenky predprynymatel'skoj, upravlencheskoj y orhanyzatsyonnoj kul'tury» // Vestnyk NHU. Seryia: Sotsyal'no-ekonomyechskye nauky. 2012. Tom 12, vypusk 1. – s. 47–52.
11. Opol's'kyj O. I. «Statyka ta dynamika orhanizatsijnoi kul'tury pidpryiemstva» / O. I. Opol's'kyj // Mechanism of Economic Regulation. –2013. –№ 1. –S. 252–260.
12. Zhukova M.A. «Menedzhment v turystskom byznese: uchebnoe posobye» / M.A. Zhukova. –2-e yzd., ster. –M.: KNORUS, 2006. –192 s.
13. Nebava M. I., Ratushniak O. H. «MENEDZhMENT ORHANIZATsIJ I ADMINISTRUVANNYa / M. I. Nebava, O. H. Ratushniak. – Vinnytsia : VNTU, 2012. – 105 s.
14. Derzhavnyj komitet statystyky Ukrainy: ofitsijnyj sajt. – Elektronnyj resurs. – Rezhym dostupu: http://www.ukrstat.gov.ua/
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vir.2019.46.0.10377
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.