Спогади та оцінка випускників історичного факультету Львівського університету про навчання на військовій кафедрі

Larysa Shelestak

Анотація


У статті проаналізовано використання методу усної історії для дослідження проблематики вишколу офіцерів запасу в Львівському університеті радянського періоду. Зазначений метод найбільш успішно застосовується у висвітленні тем, про які недостатньо відомостей або які не відображені у тради­ційних видах джерел; отримані за його допомогою результати використовуються як додаткова інформація. Дедалі частіше метод інтерв’ювання застосовують у дослідженнях із військової та воєнної історії другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Зокрема науковці відзначають особливу роль інтерв’ювання у студіях із проблеми мілітаризації українського суспільства періоду радян­ської окупації, а також у контексті сучасних військових конфліктів та російсько-української війни. Інтерв’ю становлять основу джерельної бази хронологічно завершального періоду дослідження. Спогади випускників університету про військовий вишкіл стали надзвичайно важливим джерелом насамперед через свою оцінкову характеристику навчання на військовій кафедрі Львівського універ­ситету. Попри певну специфіку, інтерв’ю надає досліднику інформацію про реальну організацію навчального процесу, перелік навчальних дисциплін, матеріальне забезпечення та практичний вишкіл студентів на навчальних зборах. Ми отримали не лише нову, але й унікальну інформацію та характеристику і військового навчання, і суспільно-політичних подій та трансформацій кінця 1980-х рр. Використання методу усної історії дає можливість реконструювати минуле і переосмис­лити нашу проблематику крізь призму досвіду безпосередніх учасників навчання.

Ключові слова: інтерв’ю, спогади, усна історія, вишкіл офіцерів запасу, військова кафедра, студентське середовище, офіцери, Львівський університет

 

 




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/his.2024.56.12471

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.