ГРУПУВАННЯ МІСТ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ ЗА РІВНЕМ РОЗВИТКУ ТОРГОВЕЛЬНИХ  МЕРЕЖ

Viktoria Klapchuk

Анотація


Проаналізовано особливості розміщення сучасних закладів торгівлі Львівської обл. Визначено основні чинники, що зумовили формування закладу торговельної мережі в конкретному населеному пункті чи регіоні. До таких чинників належать: економіко-географічні, демографічні та розселенські, соціальні та ін. (географічне, транспортне, сусідське положення області тощо).

На підставі цих чинників сформульовано критерії, за якими виконано групування міст за рівнем розвитку торговельних мереж. Виділено три основні критерії: кількість сучасних торговельних закладів у містах Західної України; класифікація торговельних мереж за регіонами покриття; чисельність населення. Завдяки цим критеріям виділено шість груп міст Західної України за рівнем розвитку торговельних мереж, а саме: міста із дуже високим рівнем розвитку, високим, вище середнього, середнім, нижче середнього та низьким. Акцентовано увагу на обласних центрах як найбільш насичених торговельними мережами містах. Проаналізувавши групування, виявлено такі основні тенденції. Найбільша концентрація торговельних мереж у Львівській обл., як найбільш економічно розвиненій, дещо менше у Волинській та Івано-Франківській областях. Найбільша кількість закладів торговельних мереж зосереджені у м. Львів. Кількість закладів роздрібної торгівлі головно залежить від чисельності населення.

Найбільша концентрація спостерігається в обласних центрах і містах, таких як Дрогобич, Калуш, Ковель, Стрий, Трускавець, Червоноград. Найнижча концентрація підприємств роздрібної торгівлі у Тернопільській та Чернівецькій областях. Причиною є переважання малих міст в цих областях. Запропоновано способи оптимізації розміщення торговельних мереж.

торговельна мережа, регіон покриття, міжнародна, національна, регіональна,локальна торговельні мережі.

Ключові слова


торговельна мережа, регіон покриття, міжнародна, національна, регіональна, локальна торговельні мережі.

Повний текст:

PDF

Посилання


Zhukovska, V. M., & Raksha N. V. (2011). Priorytety rozvytku rozdribnykh torhovelnykh merezh v Ukraini. Ekonomika i rehion, 4, 88–92 (in Ukrainian).

Kompanyia GT Partners Ukraine. TOP-50 naibilshykh riteiliv Ukrainy. Doslidzhennia rynku rozdribnoi torhivli, available at: http://www.gtpartners.com.ua (in Ukrainian).

Kompaniia GT Partners UKRAINE. Doslidzhennia rynku rozdribnoi torhivli, available at: http://gtpartners.com.ua (in Ukrainian).

Korsak, V. I. (2012). Vplyv hlobalizatsiinykh protsesiv na stanovlennia rehionalnykh rozdribnykh merezh. Rehionalna ekonomika, 3, 191–196 (in Ukrainian).

Malska, M. P., Antoniuk, N. V., Zanko, Yu. S., & Hanych N. M. (2012). Krainoznavstvo: teoriia ta praktyka. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 528 pp. (in Ukrainian).

Martsyn, B. C. (2006). Ekonomika torhivli. Kyiv: Znannia, 402 pp. (in Ukrainian). 7. Matvieiev, S. O., & Liasota, L. I. (2006). Ekonomichna sotsiolohiia. Sumy: VTD “Universytetska knyha”, 184 pp. (in Ukrainian).

Pavlyk, S. (2008). Osoblyvosti korporatyvnoi torhovelnoi merezhi yak obiektu obliku i kontroliu. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia ekonomichna, 40, 197–200 (in Ukrainian).

Petryk, O. M. Osoblyvosti rozvytku torhovelnykh merezh Ukrainy. Osvita ta Nauka, available at: http://www.rusnauka.com/6_NITSHB_2011/Economics/6_80354.doc.htm (in Ukrainian).

Chernomaz, P. O. (2000). Marketynhova heohrafiia: teoretyko-metodolohichna osnova (avtoreferat na zdobuttia naukovogo stupenia kandydata heohrafichnykh nauk: 11.00.02). Kyiv, 18 pp. (in Ukrainian).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2015.49.8612

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN: 2078-6441 (Print)

          2415-7201 (Online)

Усі статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons “Із зазначенням авторства – 4.0 міжнародна” (CC BY 4.0)