КАТЕГОРИЗАЦІЯ СУБ’ЄКТІВ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ У СВІТІ ТА В УКРАЇНІ

Igor Pandyak

Анотація


Дослідження зосереджено на актуальності категоризації в управлінні якістю обслуговування у готельних підприємствах. Проаналізовано основні підходи до категоризації суб’єктів готельного бізнесу у світі та в Україні, акцентовано увагу на необхідності визначення ключових підходів щодо управління якістю підприємствами готельного бізнесу, проблем стандартизації та процесу категори­зації, обґрунтовано напрямки їхнього вирішення в Україні.

Проаналізовано просторову організацію категоризованих готельних підприємств в Україні та визначено залежність їхньої частки та структури в категорії від туристичної привабливості регіонів. Суттєвий вплив на категоризацію мають міжнародні та українські готельні корпорації, чиїм підпри­ємствам присвоєно середню та високу категорію.

Серед основних проблем категоризації в Україні: застарілі, які не відповідають сучасним вимо­гам щодо якості обслуговування нормативні акти; складна процедура категоризації; відсутність правового механізму впливу на готельні підприємства, які публічно декларують певну категорію без проходження процесу категоризації; нерівноцінні регуляторні вимоги щодо проходження категори­зації суб’єктами готельного бізнесу різної правової форми, потенціалу, історичного стану будівлі; не сформована у більшості інвесторів, топ-менеджменту готельного бізнесу професійна свідомість, орієнтована на глобальні процеси.


Ключові слова


суб’єкти готельного бізнесу; категоризація; сертифікація; класифікація; стан¬дарти; якість обслуговування; системи категоризації; нормативно-правове забезпечення.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


American Automobile Association – AAA 2008. Approval requirements & Diamonds rating guidelines. Lodging. URL: http://www.aaa.biz/Approved/files/evaluation/diamondguidelinesDec08.pdf

Israeli, A. A., & Uriely, N. (2000). The Impact of Star Ratings and Corporate Affiliation on Hotel Room Prices in Israel. Tourism and Hospitality Research, 2(1), 27–36. doi:10.1177/146735840000200107

Minazzi, R. (2010). Hotel Classification Systems: A Comparison of International Case Studies. Œconomica, 6(4), 64–86.

Switzerland: Use of stars to classify hotels: public domain or trademark protected? URL: http://condat.blogspot.com/2011/04/switzerland-use-of-stars-to-classify.html

The Law of Ukraine “On Tourism” No 324/95-v from 15.09.95 and On Amendments and Additions to the Law of Ukraine “On Tourism” from 18.11.03. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80 (in Ukrainian).

Shishkina, L. (Ed.). (2004). DSTU 4269:2003. Tourist services; Hotel Classification, III. Kyiv: Derzhspozhyvstandart of Ukraine, 13 pp. (in Ukrainian).

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine (July 29, 2009, No. 803). Procedure for establishing categories for hotels and other objects intended for provision of temporary accommodation services (accommodation). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/803-2009-%D0%BF (in Ukrainian).

Biletska, I. M. (2015). National features of organization of hotel business in the world hospitality industry. Effective economy, 1. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3745 (in Ukrainian).

Grin’ko, T. V., & Timar, I. V. (2014). The image of enterprises of the sphere of services: the essence of the notion and peculiarities of formation. Collection of scientific works of Cherkasy State Technological University. Series: Economic Sciences, 38(I), 127–133 (in Ukrainian).

Malskaya, M. P., & Pandyak, I. G. (2012). Hotel business: theory and practice. 2nd ed. Kyiv: Center for Educational Literature, 472 pp. (in Ukrainian).

Pandyak, I. (2015). The history of categorization of hotel enterprises in Ukraine. Proceedings from Geography, Economics and Tourism: National and International Experience (pp. 146–152). Lviv: Publishing Centre of Ivan Franko National University of Lviv (in Ukrainian).

Timar, I. V. (2016). Categorization of hotel business enterprises: domestic and world experience. Management of development, 3, 71–77 (in Ukrainian).

Tkachenko, T. (2005). Quality management of hotel services. Hospitality business, 4, 24–27 (in Ukrainian).

Fedorchenko, V. K., & Minich, I. M. (1999). Hospitality: main indicators, assessment of service quality. Kyiv: KUTEP, 78 pp. (in Ukrainian).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2019.53.10676

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN: 2078-6441 (Print)

          2415-7201 (Online)

Усі статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons “Із зазначенням авторства – 4.0 міжнародна” (CC BY 4.0)