ПРОБЛЕМИ ВИЗНАННЯ ТА ВІДОБРАЖЕННЯ НЕМАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ У ФІНАНСОВІЙ ЗВІТНОСТІ
Анотація
Анотація. Метою дослідження є поглиблення теоретичних засад визнання та оцінки нематеріальних активів на основі національних та міжнародних стандартів, удосконалення методичних основ та практичних рекомендацій з облікової оцінки вартості деяких нематеріальних активів, зокрема, клієнтської бази банку. У проведеному дослідженні застосовано методи аналізу, синтезу, групування, класифікації та графічне подання результатів.
Аналіз нормативних документів, які регулюють процедури оцінки та складання фінансової звітності в Україні показали, що клієнтська база банку як нематеріальний актив не включено у перелік НМА, які підлягають визнанню та оцінки. Окрім цього, у вітчизняному НП(с)БО 8 відсутнє пояснення терміну «ідентифікований актив». Дані відмінності призводять до невідповідності між міжнародними, національними стандартами фінансової звітності та стандартами оцінки, що ускладнює процес визнання та оцінки клієнтська база банку, придбаної в результаті об’єднання.
Результати дослідження показали, що клієнтська база банку відіграє принципово важливу роль у роботі фінансової установи, оскільки банки – це клієнт-орієнтовані організації, успіх яких визначається вмінням побудувати довгострокові взаємовідносини з клієнтами. Доведено, що для великих банків з напрацьованою клієнтурою Клієнтська база є основним активом, що генерує грошовий потік.
Ключові слова: нематеріальні активи, облік, фінансова звітність, клієнтська база банку, оцінка, банк, стандарти
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.