ГНУЧКЕ НАВЧАННЯ ЯК СКЛАДОВА Е-ДИСТАНЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Nataliya Yaremchuk

Анотація


У науковому дослідженні наведено багатоаспектний огляд феномена “гнучкість навчання”, який концептуально відповідає глобально-кризовим явищам сучасності. Пропоновано інтерпретацію як освітній підхід, дидактичний принцип, форму організації навчання та метод навчання. Окреслено характерні аспекти, яким властиві заперечення ригідності, самостійний пошук оптимальних рішень та способу вирішення, мобільний перехід у інші умови, адаптація до змін, варіативність, кореляція щодо простору, часу, структури, змісту.  Зображено авторське бачення Е-дистанційної підготовки майбутнього вчителя початкової школи як педагогічної системи за умов гнучкого навчання. Окреслено компоненти системи (концептуально-цілевизначена, інформаційно-змістова, навчально-методична, оцінно-результативна та ресурсно-технологічна) та їхню структурно-функціональну варіацію відповідно до чинників гнучкого навчання (відкритість, динамічність, варіативність, інтерактивність, креативність, змістова адаптація та диференціація програмного супроводу щодо впливу цифрових інструментів, технологій, освітніх онлайн-платформ). Продемонстровано параметри гнучкого навчання (гнучкий доступ, гнучкий зміст, гнучкі методи, гнучке оцінювання, гнучке ставлення та ін.), фреймворку елементів гнучкого навчання, які реалізують педагогічну взаємодію у конструктивній єдності між ЗВО та студентами (інституційна адаптивність, урівноважений прагматизм, вибір студента та особистісна гнучкість), форми організації гнучкого навчання (змішаного навчання, синхронного та асинхронного, індивідуального, групового, колективного). Окреслено особливості системи персоналізації та диференціації навчання, що забезпечує індивідуальний підхід до навчання у вищій школі відповідно до формування професіоналізму діяльності та професіоналізму особистості майбутнього педагога.

Ключові слова: гнучке навчання, цифрове освітнє середовище, персоналізація навчання, адаптивне навчання, Е-дистанційна підготовка вчителя початкової школи. 


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Алєксєєнко Т. Гнучке навчання в основних категоріях, характеристиках, реальних практиках та потребах учнів щодо змісту підручників. Проблеми сучасного підручника. 2024. Вип. 32 С. 13−23.
  2. Дудікова Л., Кондратюк А., Терещенко Л. Елементи гнучкого навчання іноземної мовив умовах кризового стану. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. Вип. 59. Т. 3. С. 242−248.
  3. Самойлова І. В., Кулешова В. В., Мальована В. В.. Формування професійної компетентності фахівців спеціальної освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2024. № 96. 53−57.
  4. Таран І. В. Теоретичні основи формування педагогічної гнучкості у процесі професійної підготовки майбутніх учителів. Наука і освіта. 2011. Вип. 4. С. 428−432.
  5. Удовіченко Г. М , Тимченко В. О. Цифрова грамотність як складова гнучкого навчання. Інтелект. Особистість. 2023. № 1 (26). С. 14−21.
  6. Konovalenko T. V., Yivzhenko Y. V., Demianenko N. B., Romanyshyn I. M., Yemelyanova Y. S. The possibilities of using distance learning in the professional training of a future foreign language teacher. Linguistics and Culture Review. 2021. № 5 (S2). P. 817−830.
  7. Putra R. W. P. Improving the Students’ Motivation in Learning English through Google Meet during the Online Learning. English Learning Innovation. 2021. № 2(1). P. 35–42.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13477

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.