ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ДЛЯ УЧНІВ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
Анотація
Досліджено перспективи використання інтерактивних відеоматеріалів у процесі розвитку мовленнєвих навичок учнів з тяжкими порушеннями мовлення. Розглянуто вплив сучасних мультимедійних технологій, зокрема інтерактивних відео, на освітній процес в умовах навчально-реабілітаційних центрів.
Наголошено, що в умовах швидкого розвитку цифрових технологій використання відеоконтенту з інтерактивними елементами є важливим інструментом для забезпечення більш ефективного навчання. Показано, що учням значно краще працювати з матеріалом, який містить субтитри. Такий підхід активізує їхню увагу та сприяє засвоєнню матеріалу. Зазначено, що використання таких матеріалів сприяє розвитку навичок самостійного навчання, дає змогу спостерігати за моделями поведінки і наслідувати їх. Виявлено, що відеоматеріали відіграють важливу роль у процесі соціалізації дітей з порушеннями мовлення.
Описано комунікативно-когнітивний, мультимодальний, особистісно-орієнтований, діяльнісний підходи, які активізують мовленнєву діяльність учнів на уроках англійської мови, формують навички комунікації та взаємодії з партнерами.
Зазначено, що інтерактивні відео можуть стати потужним засобом для інклюзивної освіти, оскільки вони дають змогу створити індивідуалізовані навчальні траєкторії, що беруть до уваги потреби кожного учня.
Акцентовано увагу на адаптації матеріалів до різних рівнів складності та спеціальних потреб, що дає можливість забезпечити більш персоналізований підхід до навчання. На основі аналізу теоретичних і практичних аспектів цієї технології наголошено на необхідності подальших досліджень та експериментів щодо її ефективності та адаптації для учнів з різними видами порушень мовлення. Запропоновано можливі напрями для майбутніх розробок інтерактивних відеоматеріалів як важливого засобу у педагогічній практиці.
Ключові слова: англійська мова, процес навчання, методичні підходи, інтерактивні відео, мовленнєві навички, порушення мовлення, цифрові технології, спеціальна освіта, інклюзивне навчання.
Повний текст:
PDF (English)Посилання
- Гриньова М. В., Губарь О. Г. Формування мовленнєвої компетентності молодших підлітків в інклюзивному навчальному середовищі основної школи (перехідному етапі НУШ). 2021. URL: http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0,%20%D0%93%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%80%D1%8C.pdf.
- Лісовська Ю. О. Методика навчання учнів початкової школи англійського монологічного спілкування з використанням автентичних навчальних відео курсів. 2021. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/19864/1/MON_101-102.pdf.
- Нос Л. С., Субашкевич Р. А. Особливості навчання англійської мови учнів із особливими освітніми потребами : зб. матеріалів VI Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф. “Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти”. Запоріжжя, 2024. С. 83–88.
- Рібцун Ю. В. Учні початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення: навчання та розвиток : навч.-метод. посібник. Львів : Світ, 2020. 264 с. URL: https://library.megu.edu.ua:9443/jspui/handle/123456789/3483.
- Шелудченко С. Б., Малаховська Я. І. Асоціативна методика навчання іноземної мови (англійської) в інклюзивному освітньому середовищі 1–2 класів. Академічні студії. Серія : Педагогіка. 2021. С. 222–229. URL: //178.20.159.203/index.php/pedagogy/article/view/218.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13470
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
