ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ

Vira Ivasyk, Anna Voytovych

Анотація


Досліджено проблему формування навчальної мотивації у здобувачів початкової освіти засобами інтегрованого навчання. Особливу увагу приділено аналізу ролі інтеграції різних предметів в освітньому процесі та її впливу на розвиток пізнавальної активності учнів. Захначено, що інтеграція дисциплін сприяє підвищенню інтересу до навчання, оскільки дає учням змогу побачити звʼязки між теоретичними знаннями та практичними аспектами реального життя, що робить освітній процес більш змістовним і прикладним. Розглянуто методи інтегрованого навчання, які сприяють активному залученню учнів до навчальної діяльності, створюючи умови для розвитку їхньої критичної думки та самостійності. Важливим аспектом є формування емоційно-ціннісного ставлення до навчання, що є суттєвим елементом мотивації учнів до навчання.

Окремо акцентовано на ефективних стратегіях застосування інтегрованих уроків, які дають можливість учням інтегрувати знання з різних дисциплін і застосовувати їх у реальних ситуаціях. Такі уроки активно сприяють розвитку ключових компетентностей учнів, включаючи комунікацію, співпрацю, здатність до адаптації в умовах сучасного суспільства. Крім того, надано значення інтегрованим курсам, які дають учням можливість не тільки засвоювати знання, а й розвивати необхідні навички для соціалізації та повноцінного функціонування в суспільстві. Курси, що обʼєднують різні предмети, сприяють формуванню цілісного уявлення про світ і розширюють можливості для творчого самовираження учнів.

Інтеграція навчальних дисциплін є потужним інструментом для формування не лише академічних знань, а й життєвих компетентностей, необхідних для успішної адаптації учнів початкової школи у сучасному світі.

Ключові слова: початкова освіта, інтегроване навчання, пізнавальна активність, методи навчання, емоційно-ціннісне ставлення, критичне мислення, інтегровані уроки, ключові компетентності.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Біляєв О. Інтегровані уроки рідної мови. Дивослово. 2003. № 5. С. 36–40.
  2. Вашуленко М. Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу “Українська мова” у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу : навч.-метод. посібник. Київ : Вид. дім “Освіта”, 2019. 192 с.
  3. Ващук О. В. Інтелектуальний розвиток особистості школярів у процесівивчення природничих дисциплін. Житомир, 2017. 68 с.
  4. Державний стандарт початкової освіти. 2017. URL: http://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2017/08/NewSchool_Presentation-final_18-08-2017.
  5. Калініченко О. В., Аристова Л. С. Мистецтво : підручник інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : Вид. дім “Освіта”, 2018. 128 с.
  6. Кондратова Л. Г. Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти. Тернопіль : Навч. книга. Богдан. 2018. 144 с. : іл.
  7. Мачинська Н. Інтегрований підхід у навчанні школярів початкової школи: теоретична основа та практичний аспект. Молодь і ринок. 2017. №9. С. 31–36.
  8. Методика навчання мистецтва у початковій школі : посібник для вчителів / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Е. В. Бєлкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко. Xарків : Веста: Вид-во “Ранок”, 2006. 256 с.
  9. Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Бібік Н. М. Київ : ТОВ “Видавничий дім «Плеяди»”, 2017. 206 с.
  10. Просіна О В. Інтеграція в НУШ. Інтегрований підхід в освітньому процесі. Методист. 2018. № 2 (74). С. 68–71.
  11. Савченко О. Я. Типова освітня програма. 1–2 клас. 2018 URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4klas/2022/08/15/Typova.osvitnya.prohrama.1-4/Typova.osvitnya.prohrama.1 2.Savchenko.pdf. С. 6–17.
  12. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1–2 клас. 2022. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2022/08/15/ Typova.osvitnya.prohrama.1-4/Typova.osvitnya.prohrama.1-2.Shyyan.
  13. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3–4 клас. 2022. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2022/08/15/Typova.osvitnya.prohrama.1-4/Typova.osvitnya.prohrama.3-4.Shyyan.pdf.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13464

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.