МУЛЬТИМОДАЛЬНІСТЬ У ПРОЦЕСІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО-СПРЯМОВАНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Kateryna Mulyk

Анотація


Дослідження присвячено комплексному аналізу мультимодальності у процесі інтегрованого навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників. Сучасна англійська мова – не тільки освітня дисципліна, а й необхідний засіб для діалогу культур, інтеграції України у світову економічну систему, виконання спільних науково-технічних проєктів з іншими країнами. Зростає потреба у фахівцях, які володіють англійським мовленням, а також підготовлених для роботи з літературною іноземною мовою. Наведене сприяє значним змінам у практиці навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників, де домінує інтегрований підхід, за яким уже з першого заняття студенти навчаються іншомовного професійного спілкування.

Стратегічні напрями розвитку сучасної освіти передбачають реалізацію інтегрованого підходу щодо побудови змісту професійної підготовки майбутніх фахівців. Такі орієнтири потребують переходу від традиційних лінійних моделей структурування знань до складних, від статичних дидактичних систем до динамічних, від уніфікації змісту освіти до розуміння його множинності. Особливої актуальності набуває мультимодальний підхід, який передбачає інтеграцію різних семіотичних систем у процесі комунікації та навчання.

Зроблено теоретичне обґрунтування мультимодального підходу до викладання англійської мови за професійним спрямуванням з урахуванням взаємодії різних семіотичних систем у процесі навчання. Підтверджено актуальність дослідження, яка полягає у вимогах й потребах сучасного суспільства у висококваліфікованих фахівцях із високим рівнем володіння англійською мовою за професійним спрямуванням. Проаналізовано проблему мультимодальності у зарубіжному та вітчизняному науковому дискурсі. Визначено основні переваги використання мультимодальних дидактичних матеріалів під час інтегрованого навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників. Наведено перспективні напрями подальших наукових розвідок, які вбачаємо у визначенні сутності мультимодального підходу до інтегрованого навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників.

Ключові слова: мультимодальність, семіотичні системи, інтегроване навчання, професійно-спрямована англійська мова, соціальний працівник.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Бабелюк О. А. Стилістика мультимодальності: від витоків до здобутків та перспектив. Любов до слова: філологічні нотатки на честь ювілею професора В. А. Кухаренко : зб. наук. статей / за ред. І. М. Колегаєвої. Одеса : КП ОМТ, 2018. С. 37–52.
  2. Бобошко Т. М. Мультимодальність як форма наукового спілкування. Лінгвістика ХХІ століття. 2016. С. 38–45.
  3. Гливінська Л. К. Об’єкт неолінгвістики – мультимодальність: завдання і рішення. Science and Education New Dimension. Philology. 2018. VI (52). С. 177.
  4. Макарук Л. Л. Мультимодальна лінгвістика: термінологічний апарат і вектори аналізу. Науковий вісник Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Серія “Філологічні науки. Мовознавство”. 2015. № 6 (307). С. 64–76.
  5. Пак А., Юмрукуз А. А., Оськіна Н. О. Мультимодальність у функціонуванні та викладанні іноземних мов (на прикладі корейської мови). “Актуальні питання у сучасній науці”. 2025. № 1(31). С. 1329. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2025-1(31)-941-951.
  6. Пашун О. В. Перекладацькі трансформації мультимодальних термінів новогрецької мови українською як механізм досягнення адекватності. Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО КНЛУ. 2017. Вип. 34. С. 253–268.
  7. Ткач М. М., Ларікова Л. А. Мультимодальні методи навчання у фаховій підготовці студентів мистецьких спеціальностей. Академічні візії. Вип. 36/2024. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14065901.
  8. Collins J., Blot R. Literacy and Literacies: Texts, Power, and Identity. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. P. 218–223.
  9. Deborah W. R. Multimodal Interaction Analysis. Peabody College. Vanderbilt University. 2012. No. 41. Р. 62–71.
  10. Halliday M. A. K. An Introduction to Functional Grammar. London : Edward Arnold, 2014. 320 p.
  11. Makaruk L. L. Multimodal Metaphors Based on Pictograms. RaAM 11 Metaphor in the Arts, in Media and in Communication. The 11th Conference of the Association for Researching and Applying Metaphor. Berlin : FreieUniversitat, 2016. P. 131–132.
  12. Matthiessen C. M. I. M. Halliday on Language. The Bloomsbury Companion to M. A. K. Halliday. New York : Bloomsbury Academic, 2015. P. 137–202.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13454

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.