ЕКСКУРСІЇ НА ВИРОБНИЦТВА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНДУСТРІЇ МОДИ
Анотація
У статті висвітлено питання формування професійної компетентності майбутніх фахівців індустрії моди. Проведено огляд наукових досліджень, присвячених розвитку професійної компетентності фахівців різних галузей знань, а також моделі формування у майбутніх спеціалістів професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток. Дослідження побудоване на використанні системного підходу, застосуванні теоретичних (синтез, аналіз, узагальнення) та емпіричні методів (спостереження, анкетування, інтерв’ювання, тестування, бесіди). Результати виконаної роботи свідчать про зростаючу актуальність посилення взаємодії між системою вищої професійної освіти та потенційними роботодавцями, а також потребу в нових формах інтеграції університетів та бізнесу. З метою формування професійної компетентності фахівців індустрії моди, та задля усвідомлення студентами свого професійного шляху автори пропонують залучати до освітнього процесу досвідчених фахівців галузі з можливістю використання технічних ресурсів підприємств. Така взаємодія між закладами освіти і підприємствами галузі може відбуватись шляхом: проведення ознайомчих зі структурою та технологічними процесами екскурсій; залучення провідних фахівців галузі до читання лекцій, ведення практичних занять та майстер-класів, а також зворотної взаємодії – організації лабораторних занять науково-педагогічними працівниками факультету на виробничих потужностях із використанням сучасного обладнання та технічної бази підприємств. Показано досвід організації навчальних заходів для здобувачів освіти спеціальності 182 – Технології легкої промисловості у виробничих умовах підприємств індустрії моди та досліджено вплив проведення таких занять на формування професійної компетентності майбутніх фахівців.
Ключові слова: професійна компетентність, фахівці індустрії моди, формування компетентностей, екскурсії на підприємства.
Повний текст:
PDFПосилання
- Статут Київського національного університету технологій та дизайну. Код ЄДРПОУ 02070890: затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 05.07.2023 р. № 820 // КНУТД. Публічна інформація. URL: https://knutd.edu.ua/files/dostupdopi/statut_knutd_2023_05.pdf.
- Стеблюк С. В. Обґрунтування моделі формування професійної компетентності майбутніх фахівців із підприємництва, торгівлі та біржової діяльності в контексті ступеневої освіти // Інноваційна педагогіка : наук. журнал. Одеса, 2020. Вип. 20. Т. 3. С. 75–78. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2020-20-3-16.
- Козловський Ю. М., Яремко І. Й. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з обліку та аналізу // Глобальні та національні проблеми економіки. Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського. 2018. Вип. 22. С. 940–944.
- Самарук Н. М. Формування професійної компетентності майбутніх економістів // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2011. Вип. 2. URL: http://elar.khnu.km.ua/jspui/bitstream/123456789/.
- Головань М. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фінансового профілю в умовах європейської кредитно-трансферної системи // Нова педагогічна думка. 2012. № 1. С. 139–143.
- Шостаківська Н. М. Основна професійна компетентність майбутнього економіста – загальнонаукова компетенція // Європейська стратегія створення освітнього середовища у вищих технічних і професійних навчальних закладах : матеріали І Міжнар. наук.-практ. конф., м. Рівне, 18–20 травня 2017 р. Рівне, 2017. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/21131.
- Романчук Н. О. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців інженерного профілю // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2019. № 1. С. 218–222. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2019_1_44.
- Маковецька Н. В. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з туризму у процесі вивчення дисципліни “Спеціалізований туризм” // Економіка та суспільство. 2022. Вип. 46. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-22.
- Люта Д. А. Структура, критерії та рівні готовності майбутніх фахівців із туризмознавства до професійної діяльності у сфері соціального туризму // Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. Вип. 31. Т. 3. С. 310–315.
- Гребенькова Г. Формування професійних компетентностей здобувачів професійної освіти // Післядипломна освіта в Україні. Київ : ДВНЗ “Університет менеджменту освіти” НАПН України, 2018. С. 89–92.
- Формування фахової компетентності в галузі технологій і дизайну засобами САПР JULIVI / О. В. Єжова та ін. // Технологічна і професійна освіта: проблеми і перспективи : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Глухів, 21 жовтня. 2022 р. Глухів : Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2022. С. 118–120.
- Кулалаєва Н., Гайдук О. Модель формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток // Професійна педагогіка. 2022. № 2(25). С. 23–31. DOI: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.25.23-31.
- Романишина О., Дундюк А. Дуальна освіта як одна з умов формування професійної компетентності техніків-технологів // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: “Педагогіка. Соціальна робота”. 2021. № 1(48).
- Про організацію і проведення практичної підготовки студентів Київського національного університету технологій та дизайну : положення, затверджене Вченою радою КНУТД, введено в дію наказом ректора № 162 від 31.05.2024 р. URL: https://www.knutd.edu.ua/ekts/docs/ (дата звернення: 22.10.2024).
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2024.41.12555
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
