УЗАЛЕЖНЕННЯ ВІД КОМП’ЮТЕРА:ФОРМУВАННЯ І МОЖЛИВОСТІ ПРОТИДІЇ
Анотація
Проаналізовано поширені уявлення про природу та особливості узалежнення від комп’ютера, вказано на спільні риси з іншими видами узалежнень, а також їхні відмінності; поширені симптоми даного явища та можливі наслідки. Вказано чинники, що сприяють формуванню узалежнення від комп’ютера, передусім серед дітей та молоді, наведено мотиви надмірної зосередженості на комп’ютері. Розглянуто процес формування узалежнення, відзначена роль сім’ї у цьому процесі. Виявлено, що за своєю природою узалежнення від комп’ютера – різновид педагогічної занедбаності, один з її проявів, що є результатом відсутності виховання і проведення надміру часу за комп’ютером, який набув поширення у наш час інформаційної революції і переходу до інформаційного суспільства. З’ясовано умови, за яких сім’я стає сприятливим середовищем для формування узалежнень. Розглянуто можливості протидії узалежненню від комп’ютерів у дитячому та молодіжному середовищі, виявлено чинники, що сприяють цьому процесу; зроблено висновки з проведеного дослідження.
Ключові слова: узалежнення від комп’ютера, процес формування узалежнення, виховання, педагогічна занедбаність, профілактика, протидія.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Бєляєва С. Як допомогти дитині оминути пастку узалежнення? Львів: Вид-во НУ “ЛП”, 2009.
2. Больбот Т. Фактори ризику розвитку комп’ютерної залежності в осіб молодого віку // Український вісник психоневрології, 2004. Т. 12. № 4 (41). – C. 75–80.
3. Больбот Т. Профілактика і корекція комп’ютерної залежності в осіб молодого віку // Вестник физиотерапии и курортологии, 2005. № 2. С. 139–142.
4. Больбот Т. Психічні та поведінкові розлади в осіб молодого віку з комп’ютерною залежністю (клініка, корекція та профілактика): дис... канд. мед. наук. К.: Український НДІ соціальної і судової психіатрії та наркології, 2005.
5. Бугайова Н. Профілактика Інтернет-адикції .
6. Бугайова Н. Ризики сучасних комп’ютерних технологій: ігрова залежність // Інформаційні технології в наукових дослідженнях і навчальному процесі: Матеріали II Міжн. наук.-практ. конф. Луганськ, 2006. Т. 1. С. 106–115.
7. Вінтюк Ю. Психологічні закономірності виникнення узалежнень у шкільному віці та способи протидії їм // Здоровий спосіб життя, 2008. № 34. С. 13–20.
8. Войскунский А. Актуальные проблемы зависимости от интернета // Психологический журнал, 2004. Т. 25. № 1. С. 90–100.
9. Некрасова З., Некрасова Н. Как оттащить ребенка от компьютера и что с ним потом делать. М.: ООО Издательство “София”, 2008.
10. Макаренко О., Постова О. Соціалізація підлітків та комп’ютерна залежність // НАУКОВІ ЗАПИСКИ. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота, 2007. Т. 71. C. 23–27.
11. Максимовська Н., Дикун Н. Соціально-педагогічна профілактика комп’ютерної залежності серед підлітків // Соціальна робота в Україні: теорія і практика, 2008. - № 12. C. 56–65.
12. Старшенбаум Г. Аддиктология: психология и психотерапия зависимостей. М.: “Когито-Центр”, 2006.
13. Чарушникова В., Гарагуля М. Комп’ютерна залежність. Вигадка чи реальна загроза // Психологічна служба Харківщинини. Соціологічне дослідження, 2006. № 2. C. 25–33.
14. Чудова И. Особенности образа “Я” “Жителя Интернета” // Психологический журнал, 2002. Т. 22. № 1. C. 113–117. Янг К. Диагноз: Интернет-зависимость // Мир Интернет, 2000. № 2. C. 24–29.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
