СВОБОДА ЛЮДИНИ У СУСПІЛЬСТВІ В ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ЙОГАНЕСА ЛОТЦА ТА ЖАКА МАРІТЕНА
Анотація
Послідовники вчення Томи Аквінського Й. Лотц та Ж. Марітен утверджують пріоритет людини перед суспільством. Вони визначають комунікацію та прагнення до свободи як сутнісні характеристики особистості. Доводячи, що суспільство, яке творять особистості у процесі комунікації, також імпліцитно присутнє у понятті “особистість”, Й. Лотц і Ж. Марітен усувають суперечність між суспільством та свободою. Причину наявності спотворених форм суспільства вони вбачають у хибних філософських передумовах побудови соціального життя. Повернення до морально-релігійної, теоцентричної концепції, на думку мислителів, є передумовою свободи людини у суспільстві. Вивчення проблеми співвідношень “людина– суспільство” і “свобода–суспільство” крізь призму католицької філософії є актуальним з огляду на сучасний стан українського суспільства.
Ключові слова: особистість, суспільство, свобода, метафізичне прагнення, комунікація, морально-релігійні цінності.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Вальверде К. Философская антропология. М.: Христианская Россия, 2000.
2. Маліновська О. Демократія чи ліберальна пермісивність? Аналіз суспільних ідей Ж. Марітена // Вісник ЛНУ. Серія: філософські науки, 2003. Вип. 5. С. 141–147.
3. Марітен Ж. Завоювання свободи // Соціальні, економічні та релігійні виміри свободи: Збірник текстів. Львів, 2002. С. 14–28.
4. Субботин Ю. Проблема ценности в неотомизме: Критический анализ неотомистской концепции ценности. М.: Мысль, 1980.
5. Lotz J. The freedom of the person in society // The philosophy of person: solidarity and cultural creativity. Polish philosophical studies, I. Washington: RVP, 1994. P. 51–56.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
