ІМПРЕСІОНІЗМ ЯК ВИЯВ ХУДОЖНЬОГО СВІТОГЛЯДУ КІНЦЯ ХІХ СТ.
Анотація
Висвітлено розуміння суті імпресіонізму як вияву нового художнього світобачення кінця ХІХ ст., його філософських засад. Виокремлено такі риси імпресіоністичного світогляду: безпосередність сприйняття, свобода творчості, оптимізм, єдність матеріального світу. Розкрито об’єктивність першого враження в процесі того, як художник сприймає світ. Окреслено емоційний та духовний аспекти імпресіоністичного світогляду. На основі аналізу семантичного багатства французького слова “impression” виявлено межовий характер імпресіонізму, який розвиває традиції реалістичного мистецтва, а також втілює індивідуальне бачення митця. Доведено, що попри розмитість форм, застосування кольорових тіней та декоративність кольору, у картинах імпресіоністів збережено матеріальну структуру предметів.
Ключові слова: цілісність світу, свобода, оптимізм, реалістичне мистецтво, суб’єктивність митця, переживання.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Богемская К. Камил Писарро и его время // Писарро К. Письма. Критика. Воспоминания современников. М.: Искусство, 1974.
2. Дегтярьова Т. Мовні засоби вираження імпресіонізму в художньому тексті // Автореф. дис. … канд. філол. наук. К.: Нац. пед. ун-т ім. М. Драгоманова, 2002.
3. Деспотули А. Игра воды: модальность в фортепианных произведениях К. Дебюсси и М. Равеля // <http://kogni.narod.ru/despotuli.htm >.
4. Золя Е. Творчество // <http://lib.ru/INPROZ/ZOLYA/zola11_1.txt>.
5. Кузнецов Ю. “Естетична революція” імпресіонізму // Іноземні мови в навчальних закладах. 2004. № 1. C. 154–160.
6. Кузнецова Е. Эстетика импрессионизма // Вестник Московского университета. Сер. 7. Философия. 2000. №2. C. 83–90.
7. Писаро К. Письма. Критика. Воспоминания современников. М.: Искусство, 1974.
8. Клод Моне. М.: Прогресс, 1965.
9. Ренуар Ж. Огюст Ренуар. М.: Искусство, 1970.
10. Родина Т. Импрессионизм // Энциклопедия философии // <http://www.diclib.com/cgibin/ d1.cgi?l=ru&base=bse&page =showid&id=26959>.
11. Шпенглер О. Закат Европы // <http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/History/Speng/ index. php>.
12. Яструбецька Г. Експресіонізм – імпресіонізм: стильова опозиція чи дифузія? // Слово і час. 2006. № 2. С. 39–45.
13. Чегодаев А. Едуард Мане. М.: Искусcтвo, 1985.
14. Lingvo. Французько-український словник // <http://www.lingvo.ua/uk>.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
