СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО ВИЯВІВ АКАДЕМІЧНОЇ НЕЧЕСНОСТІ: КРОС-КУЛЬТУРНИЙ АНАЛІЗ

Nadiia Hapon, Agata Chudzicka-Czupała, Anna Lupina-Wegener

Анотація


В статті подані результати емпіричного дослідження ставлення до виявів академічної нечесності студентів в Україні, Польщі, Швейцарії. Порівняльний аналіз показав відсутність суттєвих відмінностей між українськими і польськими студентами стосовно ставлення до списування. Швейцарські студенти висловили значно більше негативне ставлення до цього явища. Результати спонукають до здійснення низки заходів із формування у студентів атитюдів ціннісного здобування знань.

Ключові слова: міжкультурне порівняння, академічна нечесність, атитюд, суб’єктивні соціальні норми.


Повний текст:

PDF

Посилання


1. Калиновський Ю. Академічна чесність як чинник правового виховання студентської молоді // Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. К.: ВІР УАН, 2012. Вип. 63 (№8). С. 477−482.

2. Ромакін В. Академічна етика як передумова верховенства права // Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили. Серія: педагогіка. Вип. 33. Т. 46. 2006. С. 174–179.

3. Цокур О. “Кодекс честі” в системі вищої освіти США // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: педагогічні науки. 2009. Вип. 150. С. 57–62.

4. Ajzen I. From intentions to actions: а theory of planned behaviour // Action-control: From cognition to behaviour / J. Kuhl, J. Beckman (Eds.).Heidelberg: Springer, 1985. Р. 11–39.

5. Alleyne P., & Phillips K. Exploring Academic Dishonesty among University Students in Barbados: An Extension to the Theory of Planned Behaviour// Journal of Academic Ethics, 2011. № 9. Р. 323–338.

6. Chudzicka-Czupała А., Lupina-Wegener А., Hapon N. Students’ attitude toward cheating in Switzerland, Ukraine and Poland // The New Educational Review, 2013. Vol. 32. No.2. Р. 66–76.

7. Grimes P. Dishonesty in academics and business: a cross-cultural evaluation of student attitudes // Journal of Business Ethics, 2004. № 49, 273 – 290.

8. Gromkowska-Melosik A. Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2007. 234 s.

9. Koshmanova T., & Hapon N. Exploratory study of changing ethnic stereotypes of Ukrainian teacher candidates // Journal of Peace Education, 2007. № 4(1). P. 75–95.

10. Stone T., Jawahar I., & Kisamore J. Using the theory of planned behaviour and cheating justifications to predict academic misconduct // Career Development International, 2009. № 14 (3). P. 221–241.

11. Williams K., Nathanson C., & Paulhus D. Identify in gandprofiling scholastic cheaters: Their personality, cognitive ability, and motivation // Journal of Experimental Psychology: Applied, 2010. №16(3). P. 293–307.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Lviv University Journal of Philosophy