ТЕНДЕНЦІЇ ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ: РЕСУРСНИЙ АСПЕКТ
Анотація
Проаналізовано психологічну ресурсність як головний чинник особистісного саморозвитку осіб студентського віку. Наведено результати емпіричного дослідження зумовленості тенденцій особистісного саморозвитку студентів-психологів їхніми домінуючими особистісно-екзистенційними ресурсами. З’ясовано, що психологічна ресурсність дає змогу здійснювати “саморозвиток з тенденцією збільшення позитивних якостей”. Визначено, що головними тенденціями особистісного саморозвитку студенток-психологинь є “стати поступливішими” та “стати турботливішими”, а студентів-психологів – “стати впевненішими” й “стати дружелюбнішими”.
Ключові слова: особистісний саморозвиток, психологічна ресурсність, особистісноекзистенційні ресурси, майбутні психологи.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Водопьянова Н. Психодиагностика стресса. СПб.: Питер, 2009.
2. Головаха Е., Панина Н. Психология человеческого взаимопонимания. К.: Политиздат Украины, 1989.
3. Гуманістична психологія: Антологія: У 3-х т. К.: Університетське видавництво “Пульсари”, 2001. Т. 1: Гуманістичні підходи в західній психології ХХ ст.
4. Крэйн У. Теории развития. Секреты формирования личности. СПб.: прайм-ЕВРОЗНАК, 2002.
5. Кузікова С. Дослідження феномену саморозвитку особистості в юнацькому віці: концептуальні засади // <www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ tippp/2009_2/Kuzikova.pdf>.
6. Кузікова С. Емпіричне дослідження саморозвитку суб’єктної діяльності // Психологічні науки: проблеми і здобутки. Додаток 1 до №1, Том IV, 2012. Тематичний випуск “Проблеми емпіричних досліджень у психології”. Вип. 6. С.132–139.
7. Кузікова С. Розробка діагностичного інструментарію вивчення особливостей саморозвитку особистості // <www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Nvmdu/psykh/2011_ 6/32.pdf>.
8. Кулагина И., Колюцкий В. Возрастная психология: Полный жизненный цикл развития человека. М.: ТЦ Сфера, 2008.
9. Лэнглэ А. Эмоции и экзистенция. Х.: Изд-во Гуманитарный центр, 2007.
10. Майленова Ф. Выбор и ответственность в психологическом консультировании. М.: “КСП+”, 2002.
11. Михальчук Н., Хупавцева Н. Розвиток особистісного досвіду майбутнього психолога під час його професійної підготовки у вищій школі // Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації. Українськийнауковий журнал. Університет “Україна”, 2011. №3. С.385–389.
12. Психология развития личности. Средний возраст, старение, смерть. М.: АСТ; СПб.: праймЕВРОЗНАК, 2007.
13. Розенберг В. Как найти достойный выход // Psychologies, 2012. №72. С. 124.
14. Рубштейн Н. Полный тренинг по развитию уверенности в себе. 73 упражнения, котрые сделают вас абсолютно уверенным человеком. М.: Эксмо, 2009.
15. Стивенс Дж. Приручи своих драконов (Как превратить свои недостатки в достоинства). СПб.: Питер Пресс, 1995.
16. Хухлаева О. Психология развития: молодость, зрелость, старость. М.: Изд-ий центр “Академия”, 2002.
17. Шнейдер Л. Личностная, гендерная и профессиональная идентичность: теория и методы диагностики. М.: Московский психолого-социальный институт, 2007.
18. Штепа О. Ресурс-менеджмент // У кн.: Самоменеджмент (самоорганізування особистості). Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. С. 294–329.
19. Antonovski A. Rozviklanię taemnici zdrowia. Warshawa, 1999. S.32.
20. Вестник интегративной психологии, 2006. №4. С. 1–11. // <www.zi-kozlov.ru/ magazines/ vestnik>.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
