ДИФЕРЕНЦІЙНА ДІАГНОСТИКА ДІТЕЙ З АУТИЗМОМ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Kateryna Ostrovska

Анотація


Проведені дослідження психологічних особливостей аутичних дітей та дітей з розумовою відсталістю за стандартною методикою визначення дитячого аутизму CARS і нейропсихологічним методом О. Лурії. Несподіваним результатом було встановлення певного рівня аутизму в дітей із розумовою відсталістю, що дозволяє припустити, що аутистичні симптоми притаманні різним розладам розвитку у дітей. Використовуючи дискримінантний аналіз до експериментальних результатів, отриманих за методиками CARS та О. Лурії, було встановлено найважливіші параметри, які спостерігаються при діагностуванні аутизму. Показано, що для адекватної диференціації дітей із спектром аутистичних порушень необхідні високі значення за такими шкалами як критичність, загальне враження, емоційна реакція, адаптація до змін, рівень активності, взаємодія з людьми, вербальна та невербальна комунікація та низькі значення за такими шкалами як тест на предметний гнозис, коректурна проба, використання предметів, наслідування, адекватність, інтелектуальний розвиток і тривожність.

Ключові слова: розлади спектру аутизму, розумова відсталість, діти, діагностика.


Повний текст:

PDF

Посилання


1. Карсон Р., Батчер Дж. Анормальная психология: 11-е издание. СПб.: Питер, 2004.

2. Лебединская К., Никольськая О. Дефектологические проблемы раннего аутизма // Дефектология, 1987. № 6. C. 10–16.

3. Лурия А. Мозг человека и психические процессы. М.: Педагогика, 1970. C.16–18.

4. Akhutina T., Pylaeva N. L.Vygotsky, A. Luria and development neuropsychology // Psychology in Russia: State of the Art, 2011. P. 155–175.

5. Bryson S. Brief report – Epidemiology of autism // Journal of Autism and Development Disorders, 1996.Vol. 26. P. 165–167.

6. Filipek P., Accardo P., Baranek G., Cook E., Dawson Jr. et al. The screening and diagnosis of autistic spectrum disorders // Journal of Autism and Development Disorders, 1999. Vol. 29, No. 6. P. 439–484.

7. Ingram D., Mayer S., Troxell L., Calhoun S. Assessing children with autism, mental retardation, and typical development using the Playground Observation Checklist // Autism, 2007. Vol.11. No. 4. P. 311–319.

8. Lotter V. Epidemiology of autistic conditions in young children // Social Psychiatre, 1996. Vol. 1. P. 124–137.

9. Mayer S., Calhoun S. Learning, Attention, Writing, and Processing Speed in Typical Children and Children with ADHD, Autism, Anxiety, Depression, and Oppositional-Defiant Disorder. Child Neuropsychology // Journal on Normal and Abnormal Development in Childhood and Adolescence, 2007. Vol.13. P. 6.

10. Nordin V. and Gillberg C. Autism spectrum disorders in children with physical or mental disability or both. Clinical and epidemiological aspects // Developmental Medicine & Child Neurology, 1996. Vol. 38. P. 297–313.

11. Osterling J., Dawson G., Munson J. Early recognition of 1-year-old infants with autism spectrum disorder versus mental retardation // Development and Psychopathology, 2002. Vol.14. P. 239–251.

12. Provost B., Lopez B., Heimerl S. A comparison of motor delays in young children autism spectrum disorder, developmental delay and developmental concerns // Journal of Autism and Development Disorders, 2006 // < DOI 10.1007/ s10803-006-0170-6>.

13. Van IJzendoorn M., Rutgers A., Bakermans-Kranenburg M., Swinkels S., Van Daalen E., Dietz C., Naber F., Buitelaar J. and Van Engeland H. Parental Sensitivity and Attachment in Children with Autism Spectrum Disorder: Comparison With Children With Mental Retardation, With Language Delays, and With Typical Development // Child Development, 2007. Vol. 78. P. 597–608.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Lviv University Journal of Philosophy