РЕФЛЕКСІЯ ЯК БЕЗУМОВНА УМОВА ФІЛОСОФУВАННЯ
Анотація
Розглянуто рефлексію як процес, який схоплюється мисленням не відокремлено від філософування як життєвого акту. Відтак рефлексія постає як особливого роду предмет, який сам у собі покладає умову, а також мислиться нелінійно. Своєю чергою, умова постає як апріорний принцип рефлексії, який характеризується не лише безумовністю, а й не детермінованістю, дискретною топологією та хронологією. Конституюючи безумовне, рефлексія водночас конституює немислиме не лише як аксіоматичний принцип, а також як горизонт розгортання мисленнєвого акту, який збігається також із екзистенцією.
Ключові слова: рефлексія, безумовна умова, дискретність, континуальність, трансцендентальність, філософування, нелінійне мислення.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Гегель Г. Наука логики. М., Мысль, 1970. Т. 1.
2. Гегель Г. Кто мыслит абстрактно? // Знание – сила, 1973. №10. С. 41–42.
3. Декарт Р. Рассуждение о методе, чтобы верно направлять свой разум и отыскивать истину в науках // Соч. в 2 т. М.: Мысль, 1989. Т. 1.
4. Декарт Р. Размышления о первой философии, в коих доказывается существование Бога и различие между человеческой душой и телом // Соч. в 2 т. М.: Мысль, 1994. Т. 2.
5. Кант И. Критика чистого разума: в 2 ч. Ч. 1 // Сочинения на немецком и русском языках. М.: Наука, 2001–2006. Т. 2.
6. Кессиди Ф. Геракліт. М.: Мысль, 1982.
7. Мамардашвили М. Картезианские размышления // Философские чтения. СПб.: Азбука-классика, 2002.
8. Паскаль Б. М.: Изд-во имени Сабашниковых, 1995.
9. Хайдеггер М. Бытие и время. СПб.: Наука, 2002.
10. Шеллинг Ф. Система трансцендентального идеализма. Соч. в 2 т. М.: Мысль, 1987. Т. 1.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
