ЖІНКА-СПОЖИВАЧ: ХТО ВОНА, КИМ ВОНА ХОЧЕ БУТИ І КИМ ВОНА НЕ МОЖЕ БУТИ ЯК СПОЖИВАЧ?

Joanna Byrska

Анотація


У статті досліджується вплив сучасного суспільства споживання на зміну становища і самопочуття жінки, а також цілий комплекс суспільних стосунків, які обумовлюються світоглядними орієнтаціями на цінності споживацтва. Розглянута проблема самоусвідомлення жінки, як споживачки, чого від неї вимагає сучасний світ з його ігровими спонуками та настановами на розваги і несерйозність. У світі споживання сформувався новий моральний імператив «веселої реальності», «забавної дійсності». Для жінки споживача дуже важливим є її професійний успіх і визнання від колег та суспільства. У цій ситуації на другий план перейшли цінності сімейного життя, родина стає чимось другорядним і навіть зайвим. Виникає орієнтація на життя «без дітей і родини», які розглядаються як такі, що несуть обмеження для свободи споживання і неперервності життєвих забав. Вважається, що жінка-споживач має бути вічно гарною (красивою), молодою і передусім здобувати успіх у професійній сфері. Але чи справді – це вичерпує наше людське розуміння щастя і покликання?

Ключові слова: жінка, суспільство споживання, краса, покликання.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


1. Bakan Joel, Dzieciństwo w oblężeniu. Łatwy cel dla wielkiego biznesu, Muza, Warszawa 2013.

2. Baudrillard Jean, Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury, Sic! Warszawa 2006.

3. Bauman Zygmunt, Konsumowanie życia, UJ, Kraków 2009.

4. Bauman Zygmunt, Praca konsumpcjonizm i nowi ubodzy, WAM, Kraków 2005.

5. Combs James E., Świat zabawy. Narodziny wieku ludycznego, UW, Warszawa 2011.

6. Grabowski Dariusz, Miejsce pracy w kulturze konsumpcji. Etos pasjonującej i interesującej pracy jako forma jej konsumpcji, [in:] ed. Małgorzata Górnik – Durose, Anna. M. Zawadzka, «W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia», Difin, Warszawa 2012, p. 56 – 77.

7. Hostyński Lesław, Karnawał czy post? O moralnych zagrożeniach w świecie konsumpcji, PWN, Warszawa 2015.

8. Królikowska Sabina, Kreowanie postaw konsumpcyjnych przez prasę kobiecą, [in:] ed. Marian Golka, «W cywilizacji konsumpcji», UAM, Poznań 2004, p. 145-162.

9. Markowska – Gos Ewa, Konsumeryzm a symptomy dezogranizacji rodziny współczesnej. Wybrane aspekty, [in:] ed. M. Dziura, E. Wolanin – Jarosz, «Homo consumens’, KUL, Lublin 2014, p. 97-118.

10. Mysona Byrska Joanna, Dobry konsument – zły obywatel, [in:]: ed. D. Probucka, «Etyka i dobro», UP, Kraków 2015, p. 213 -221.

11. Veblen Thorstein, Teoria klasy próżniaczej, Literackie Muza, Warszawa 1998.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/2078-6999-2019-22-6

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Lviv University Journal of Philosophy