ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТЕРІОРИЗАЦІЇ МОРАЛЬНИХ НОРМ ЯК ОДНОГО ІЗ ЧИННИКІВ КОНФЛІКТНОСТІ В МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ
Анотація
Розкрито роль особистісних параметрів у конфліктності учнів, пов’язаних з інтеріоризацією моральних норм регуляції їхньої поведінки. Використано ряд методик для діагностики психологічних чинників неправдивості молодших школярів. З’ясовано, що брехливість у цьому віці проявляється при одночасній дії двох факторів: переживанні соціального стресу дитиною та високій самооцінці.
Ключові слова: педагогічний конфлікт, моральна норма, соціальний стрес, самооцінка.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Анцупов А. Профилактика конфликтов в школьном коллективе. – М.: ВЛАДОС, 2003. – 346 с.
2. Божович Л. Личность и ее формирование в детском возрасте (Психологическое исследование.) – М.: “Просвещение”, 1968. – 464 с.
3. Бурлачук Л., Морозов С. Словарь-справочник по психодиагностике – СПб.: “Питер”, 2000. – 528 с.
4. Гільбух Ю. Психологія, діагностика, педагогіка. – К.: Віпол, 1993. – 75 с.
5. Гришина Н. Психология конфликта. – СПб.: Питер, 2002. – 464 с.
6. Каган В. Психогенные формы школьной дезадаптации // Вопросы психологии, 1984. – №4.
7. Кеттел Р. Экспериментальная социальная психология – СПб.: “Питер”, 2001. – 328 с.
8. Левин К. Разрешение социальных конфликтов. – СПб.: “Речь”, 2000. – 226 с.
9. Рубинштейн С. Экспериментальные методики психологии. – М.: Апрель Пресс, 1999. – 448 с.
10. Рыбакова М. Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе: Кн. для учителя. – М.: Просвещение, 1991. – 128 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
