Пропаганда ідеї Сполучених Штатів Європи: мета та шляхи її реалізації

Павло Присяжний

Анотація


   У статті розглянуто позицію Сполучених Штатів Америки щодо державного економічного і культурного облаштування європейського континенту після Другої світової війни. Зокрема, проаналізовано статтю засновника американської державної пропаганди Джорджа М. Кріла, яка була надрукована 15 червня 1946 року в тижневику українських емігрантів «Час», що виходив у Фюрті (Німеччина). Детально розкрито задуми і плани тодішньої адміністрації США, зокрема Президента Гаррі Трумена щодо заснування Сполучених Штатів (держав) Європи, де мали б бути запроваджені спільна валюта, митний союз, планове використання природних ресурсів і однакове для всіх право користуватися водними шляхами. Головна мета полягала в тому, щоб збудувати Європу, яка б ніколи не загрожувала світові новими війнами. Розкрито позиції основних прихильників міждержавного союзу в Європі – прем’єр-міністра Франції Арістіда Бріяна та прем’єр-міністра Великобританії Вінстона Черчіля. Показано перші практичні кроки по втіленню ідей об’єднання Європи – заснування Ради Європи, Європейського об’єднання вугілля і сталі, Європейського Союзу.

   Ключові слова: Сполучені Штати Європи, пропаганда, Джордж Кріл, європейська єдність, Рада Європи, Арістід Бріян, Гаррі Трумен, США, Вудро Вільсон, Вінстон Черчіль, Європейське об’єднання вугілля і сталі, ЄС.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/trj.2020.19.2966

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.