Методичні  засади  медіаосвіти  школярів,  батьків  і вчителів

Оксана Білоус

Анотація


 Охарактеризовано складники ефективного використання телебачення у системі національно-патріотичного виховання дітей, підлітків і юнацтва. Головним тематичним наповненням телепередач повинні бути абсолютні, національні, громадянські, сімейні, особисті цінності. Ці компоненти національно-патріотичного виховання входять до системи педагогічно-комунікаційних дій, які спрямовані на розвиток активної, творчої особистості, здатної до самореалізації своїх інтелектуальних можливостей. Ефективність пропагування національно-патріотичних цінностей на телебаченні значно залежить від дотримання принципів створення передач для дітей різної вікової категорії.

 Окреслено методичні засади медіаосвіти школярів, батьків і вчителів, де автор наголошує на важливості навчання як правильно вичленовувати суспільно важливі факти, не ізолюючи їх від соціального середовища, яке визначається єдністю загального, особливого й одиничного, не порушувати історичної достовірності фактів відбором тих чи інших (суттєвих чи не суттєвих) зв’язків й не забувати про  „спадковість” фактів, відображених на телеекрані. Кожна телевізійна програма повинна виконувати кілька функцій. Можна стверджувати, що за певних умов, телебачення, враховуючи досвід педагогів та батьків, виконує роль учителя-інструктора, учителя-гіда і вчителя-садівника. Телебачення, володіючи природніми можливостями потужного впливу на глядача, може стати надійним другом, порадником, помічником школярів на шляху до самоусвідомлення національної сутності та водночас громадянської ідентичності.

Ключові слова: телебачення, діти, медіаосвіта, батьки, вчителі, інформаційний простір.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/trj.2017.16.1063

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.