Роль ціноутворення у домінуючій валюті в міжнародному туризмі
Анотація
Анотація. Широке використання долара США при встановленні цін для міжнародної торгівлі, незалежно від походження чи призначення торговельних потоків, може пом’якшити реакцію обсягів експорту на коливання обмінного курсу. У статті проаналізовано курсову еластичність при міжнародній торгівлі туристичними послугами. Метою даної статті є проаналізувати, наскільки зміни обмінного курсу валют країн-партнерів і незалежні зміни курсу долара США є важливими чинниками для туристичних потоків.
У дослідженні було виявлено, що коли валюта країни походження знецінюється відносно валюти країни призначення на 10 відсотків, двосторонні туристичні потоки зменшуються на 1,1 відсотка без врахування того, як валюта країни походження коливається по відношенню до долара США. Але якщо ми контролюємо обмінний курс долара США, показник еластичності двосторонніх туристичних потоків зменшується до 0,7 відсотка у відповідь на 10- відсоткове зниження курсу. У той же час 10-відсоткове знецінення валюти країни походження по відношенню до долара США зменшує двосторонні потоки подорожей на 1,1 відсотка (з урахуванням коливань двостороннього обмінного курсу). Ці результати є надійними для багатьох країн і незалежно від режимів валютного курсу.
Сильний вплив долара США на стимулювання туристичного попиту суперечить загальноприйнятій теорії, згідно з якою передбачається, що експортери встановлюють ціни на експорт у валютах виробників (ЦВВ), а обсяги експорту позитивно реагують на знецінення національної валюти. Наші результати узгоджуються з висновками теорії ціноутворення у домінуючій валюті, які свідчать про те, що деякі туристичні продукти оцінюються в доларах США незалежно від походження або місця призначення туристів.
Ключові слова: ціноутворення у домінуючій валюті, курсова еластичність, міжнародний туризм, торгівля послугами, модель Манделла-Флемінга.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2022.48.0.4802
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.