ІНКРЕМЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Anastasiia Kozlenko

Анотація


Анотація. У статті проведено аналіз стану розвитку вищої освіти в Україні та світі. Виявлено низький рівень антикризового управління та недостатнє ефективне застосування превентивних заходів антикризового управління закладами вищої освіти в Україні в період пандемії COVID-19, які негативно вплинули на стан розвитку ринку освітніх послуг в Україні в цілому. В дослідженні визначено етапи методики застосування інструментарію антикризового управління закладами вищої освіти. Запропонована інкрементальна модель антикризового управління закладами вищої освіти базується на GAP-аналізі та на використанні інкрементального та сценарного підходів. За допомогою GAP-аналізу передбачається виявлення розривів між поточним та бажаними станами розвитку закладів вищої освіти залежно від визначених сценаріїв розвитку, що дасть змогу оцінити рівень готовності закладу вищої освіти для впровадження змін та зрозуміти необхідні зусилля та вигоди, які можуть бути отримані в результаті прийнятих рішень. Інкрементальний підхід передбачає можливі покрокові зміни в прийнятих управлінських рішеннях закладами вищої освіти в короткі проміжки часу, які легше адаптувати до змін зовнішнього середовища.
Ключові слова: заклади вищої освіти, антикризове управління, криза, COVID-19, інкрементальний підхід, сценарний підхід, GAP-аналіз.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2021.46.0.4613

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.