ОСВІТНІ ПОСЛУГИ НА РИНКУ: ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ «ЯКІСТЬ ОСВІТИ – ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ – СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ВПЛИВ»
Анотація
Анотація. Стаття присвячена обґрунтуванню способу формування стратегії університету через формулювання показників (індикаторів) успішності підприємницького університету-інфлюенсера соціально-економічного розвитку регіону та держави. Представлено взаємозв’язок між знаннями як об’єктом управління і просування та процесом створення підприємницького університету через забезпечення якості освітніх послуг. Бібліометричний аналіз за тематикою статті виконано із застосуванням інструментів Google Trends, Google Books Ngram Viewer та VOSviewer. В роботі також використано діаграму Ісікави для визначення моделі причинно-наслідкових зв’язків в ланці «якість освіти – підприємницький університет – соціально-економічний вплив», а також SMART-підхід для формування основних завдань щодо підвищення рівня освітніх послуг, який втілено у вигляді карти розуму.
За допомогою діаграми Ісікави визначено основні фактори розбудови ефективної системи забезпечення якості освіти та створення підприємницького університету. Кожен із вказаних індикаторів має фінансовий вимір та чинить певний економічний вплив як на екосистему університету, так і на зовнішнє середовище. Окремі із показників мають додатковий соціальний вплив та визначають рейтингові місця університету за позафінансовими показниками. Перелік індикаторів не є вичерпним і може враховувати форму власності університету (державний, приватний, кооперативний, корпоративний) та його тип (класичний, технічний, економічний тощо).
Запропоновані критерії оцінювання кожного елемента моделі можуть бути видозмінені та вбудовані в нормативні документи університету як показники сталого розвитку відповідно до Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Зважаючи на появу світових рейтингів, які враховують прогрес університету у досягненні цілей сталого розвитку, такий підхід може зарекомендувати себе як ефективний інструмент. Серед перспектив подальших досліджень слід виділити впровадження нових методів аналізу причинно-наслідкових зв’язків для обраної моделі з метою оцінки технологічного та інтелектуального рівня готовності університету до отримання статусу підприємницького.
Ключові слова: освітні послуги, соціально-економічний вплив, діаграма Ісікави, SMART-підхід, індикатори впливуПовний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2020.44.0.3451
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.