ОСВІТНІ ПОСЛУГИ НА РИНКУ: ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ «ЯКІСТЬ ОСВІТИ – ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ – СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ВПЛИВ»

Artem Artyukhov

Анотація


Анотація. Стаття присвячена обґрунтуванню способу формування стра­те­гії університету через формулювання показників (індикаторів) успіш­но­сті підприємницького університету-інфлюенсера соціально-еконо­міч­ного роз­витку регіону та держави. Представлено взаємозв’язок між знаннями як об’єктом управління і просування та процесом ство­рення підприєм­ниць­ко­го університету через забезпечення якості освіт­ніх послуг. Бібліометрич­ний аналіз за тематикою статті вико­нано із застосуванням інструментів Google Trends, Google Books Ngram Viewer та VOSviewer. В роботі також ви­ко­ристано діаграму Ісікави для визначення моделі причинно-наслідкових зв’яз­ків в ланці «якість освіти – підприємницький університет – соціально-еко­но­мічний вплив», а також SMART-підхід для формування основних завдань щодо підвищення рівня освітніх послуг, який втілено у вигляді карти розуму.

За допомогою діаграми Ісікави визначено основні фактори розбудови ефек­тив­ної системи забезпечення якості освіти та створення підпри­єм­ницького університету. Кожен із вказаних індикаторів має фінан­совий вимір та чинить певний економічний вплив як на екосистему університету, так і на зовнішнє середовище. Окремі із показників мають додат­ковий соціальний вплив та визначають рейтингові місця універ­ситету за позафінансовими показниками. Перелік індикаторів не є вичерп­ним і може враховувати форму власності університету (держав­ний, приватний, кооперативний, корпоративний) та його тип (класич­ний, технічний, економічний тощо).

Запропоновані критерії оцінювання кожного елемента моделі можуть бути видозмінені та вбудовані в нормативні документи університету як показ­ники сталого розвитку відповідно до Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Зважаючи на появу світових рей­тингів, які враховують прогрес університету у досягненні цілей сталого розвитку, такий підхід може зарекомендувати себе як ефек­тив­ний інструмент. Серед перспектив подальших досліджень слід виді­ли­ти впровадження нових методів аналізу причинно-наслідкових зв’язків для обраної моделі з метою оцінки технологічного та інтелектуального рівня готовності університету до отримання статусу підприєм­ницького.

Ключові слова: освітні послуги, соціально-економічний вплив, діаграма Ісікави, SMART-підхід, індикатори впливу

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2020.44.0.3451

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.