РАННЬОВІЗАНТІЙСЬКИЙ ПОСТМОДЕРНІЗМ:
«ГОМЕРОКЕНТРОН» ЄВДОКІЇ АВҐУСТИ

Тарас Лучук

Анотація


Окреслено літературний феномен пізньої античності, що має типологічні
паралелі в літературі постмодернізму: це – парафрази біблійної та євангельської історій
(християнські центони), скомпоновані з віршів Гомера й Верґілія, класичних поетів
європейської давнини. Запропоновано розрізняти терміни центон (клаптикова пое-
ма, зшита з Верґілієвих віршів; характерна для латиномовної літератури) і кентрон
(така ж поема, зшита з віршів Гомерових; характерна для літератури грецькомовної).
Композиційний принцип творення клаптикових поем висвітлено на прикладі «Гоме-
рокентрона» ранньовізантійської поетеси Євдокії Авґусти (401–460). Для відтворення
двоплановості цього твору, що оповідає чужими (Гомеровими) словами про житіє,
смерть і воскресіння Ісуса Христа, автор статті подав експериментальний (контекс-
туальний) переклад одного клаптика «Гомерокентрона» (розділ «Про народження
Ісуса, про зорю, і про пастирів»).
Ключові слова: ранньовізантійська література, християнські центони, Євдокія
Авґуста, «Гомерокентрон», текстологія, контекстуальний переклад, пост модернізм.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpl.2014.60.1481

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.