ПЕДАГОГІЧНЕ ПОРТФОЛІО ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА

Nataliia Dolinska

Анотація


Розглянуто особливості підготовки, структурування та застосування портфоліо викладача в закладах вищої освіти США. Подано історію виникнення та розвитку феномена портфоліо у вищій освіті США. Наведено способи застосування портфоліо та вимоги університетів до портфоліо викладачів. Окреслено характеристики видів портфоліо відповідно до їхнього застосування, а також рекомендації щодо розроблення ефективного портфоліо. Наголошено на доцільності запровадження практики застосування портфоліо у ЗВО України.

Ключові слова: вища освіта, викладач, портфоліо, досьє, професійний розвиток, оцінювання.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бельмаз Я. М. Підвищення інтересу до підготовки викладачів вищих навчальних закладів у Великій Британії та США у 90-х роках ХХ ст. / Я. М. Бельмаз, 2009. Взято з http://narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/7/statti/5belmaz.htm

Bain, K. R., Lang J. M. Recasting the Teaching Portfolio. The Teaching Professor. The NYU Center for Teaching Excellence, New York University, 1997.

Cerbin, W. The Course Portfolio as a Tool for Continuous Improvement of Teaching and Learning. Journal of Excellence in College Teaching. 5(1). – P 95–105, 1994: Retrieved from http://tdeslauriers.com/extra/fdc/z20051216090003876656800.pdf

Deane, M. et al. Preparing a Teaching Portfolio. The Center for Teaching. University of Massachusetts Amherst, 2000: Retrieved from http://www.umass.edu/ctfd/

Harriet W. Sheridan Center for Teaching and Learning. The Teaching Portfolio. Sheridan Center for Teaching and Learning, Brown University, 2006.

Hutchings, P. Defining Features and Significant Functions of the Course Portfolio // The Course Portfolio: How Faculty Can Examine Their Teaching to Advance Practice and improve Student Learning / Pat Hutchings, Ed. A Publication of the American Association for Higher Education, 1998. – 123 p. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=ED441393

Kaplan, M. The Teaching Portfolio. CRLT Occasional Papers. The Center for Research on Learning and Teaching. The University of Michigan. – N. 11. – 1998. – 7 p. Retrieved from http://web.uri.edu/teach/files/Teaching-Portfolio.pdf

Knapper, C. & Cranton, P. (editors) Fresh Approaches to the Evaluation of Teaching. New Directions for Teaching and Learning. – N. 88. San Francisco: Jossey-Bass, 2001. – P. 19–29.

Macdonald, H. R., Kemp, K. M. Teaching Portfolios and Their Use in Assessment. Journal of Geoscience Education. – V. 44, 1996. – P. 395–400. Retrieved from http://nagt-jge.org/doi/pdf/10.5408/1089-9995-44.4.395?code=gete-site

Meine, R. Evaluation of Teaching – Teaching Portfolios. Center for Teaching Excellence, United States Military Academy, West Point, NY, 2008.

National Science Board. Science and indicators. – Washington, DC: National Science Foundation, 1996.

Nelson, A. M. The Portfolio Approach to Documenting Teaching Effectiveness. Retrieved from https://www.bgsu.edu/content/dam/BGSU/college-of-arts-and-sciences/cultural-and-critical-studies/documents/portfolio-approach-documenting-teaching-effectiveness.pdf

Office of Instructional Development, UCLA. Creating a Teaching Portfolio. A Guide for Graduate Students, 1994. Retrieved from http://www.oid.ucla.edu

Savory, P., Goodburn, A. Using Electronic Faculty Course Portfolios to Showcase Classroom Practices and Student Learning. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal. V. 3. Issue 2, 2009. – 10 p.

Seldin, P., et al. Successful Use of Teaching Portfolios. Bolton, MA: Anker Publishing Company, Inc., 1993.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2018.33.9953

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.