ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ІЗ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНА РЕТРОСПЕКТИВА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст.
Анотація
На підставі результатів студіювання історико-педагогічних праць, матеріалів із фондів архівів висвітлено особливості підготовки фахівців із дошкільної освіти в історико-педагогічній ретроспективі другої половини ХХ ст. Підготовку вихователів дітей дошкільного віку в окреслених хронологічних межах дослідження розглянуто в контексті суспільних змін до фахових вимог вихователя. З’ясовано, що зміни вимог до вихователів відбувалися відповідно до трансформаційних процесів у соціально-економічній, політичній, педагогічній сферах. Виявлено, що у другій половині ХХ ст. панівною в підготовці фахівців була знаннєва компонента (формування готовності до реалізації мети, завдань виховання дітей дошкільного віку, програмово-методичного забезпечення, підготовки дитини до навчання у школі). Трансформація освітньої парадигми у 90-х рр. ХХ ст. від знаннєвої до особистісно зорієнтованої зумовила зміни в підготовці фахівців для дошкільної галузі.
Ключові слова: дошкільна освіта, вимоги до вихователів, фахова підготовка, форми підготовки вихователів, навчальний план, історико-педагогічна ретроспектива.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.9942
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.