ВІКТИМОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ЯВИЩА БУЛЛІНГУ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОБЛЕМИ В ПОЛЬЩІ

Iryna Kurliak

Анотація


Розглянуто особливості буллінгу як одного з видів насильства між учнями.
Значну увагу приділено упереджувальному буллінгу та кібербуллінгу.
Проаналізовано різні категорії буллерів та жертв. Зазначено про чинники віктимізації
та віктимогенний потенціал жертви, які провокують явище насильства. Описано
наслідки процесу віктимізації – фізичні, психічні та соціальні. Наголошено про те,
що в боротьбі з явищем насильства не можна обмежитися одноразовою акцією,
потрібно опрацювати програму систематичних антибуллінгових дій, спрямованих на
роботу як з усіма учнями, так і з жертвами та агресорами. З’ясовано, що серед різних
програм можна застосовувати як такі, які проводять фахівці, так і ті, керівниками
яких є спеціально підготовлені молодіжні лідери, що приходять на допомогу своїм
колегам, запобігаючи явищу насильства.
Ключові слова: буллінг, школа, насильство, ровесники, агресор, жертва,
віктимізація, профілактика.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.9511

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.