ЛІДЕР І КЕРІВНИК – УПРАВЛІНСЬКА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КОЛЕКТИВУ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ

Nataliya Machynska, Bohdana Panchuk

Анотація


Розкрито особливості організації управлінської діяльності структурними
підрозділами в галузі освіти. Зазначено, що поняття “управління”, “керівництво”,
“адміністрування” можна вважати тотожними поняттю “менеджмент”. Виокремлено
чинники, які, на думку авторів, вплинули на появу та використання терміну
“менеджмент” у вітчизняній педагогічній теорії, та визначено чинники, що формують
стилі керівництва: суб’єктивні та об’єктивні.
Автори проводять паралель між лідером та керівником – провідними особами,
які визначають стратегію розвитку освітнього закладу. У контексті досліджуваної
теми визначено характерні ознаки лідера та керівника, вказано спільну професійну
компетентність – готовність приймати рішення і нести за це відповідальність.
Проаналізовано етапи становлення та розвитку лідерства, схарактеризовано функції
менеджера освіти, визначено тенденції розвитку теорії та практики сучасного
менеджменту.
Ключові слова: керівник, лідер, лідерство, педагогічний менеджмент,
управління, стилі керівництва.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.9507

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.