ФОРМУВАННЯ РОЗВИВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ УКРАЇНИ У 70-[ РОКАХ ХХ ст.

Svitlana Smolyuk

Анотація


Обгрунтовано особливості формування розвивального освітнього середовища в початковій школі України у 70-х роках ХХ ст. Досліджено, що в окреслений період держава декларувала прогресивні стратегії щодо підвищення якості освіти, реалізації функцій виховання у педагогічному процесі, однак вирішення поставлених завдань відбувалося на тлі ідейно-комуністичної спрямованості, формування фізично здорової та дисциплінованої (слухняної) людини для розбудови суспільства, продуктивної праці в економічному та сільськогосподарському секторі господарства країни. З’ясовано, що значно менше уваги приділяли індивідуалізації навчання й виховання, розвитку творчості учнів та ініціативи. Виявлено, що в 1970-х роках освітня політика в країні спрямовувалась на створення відповідного предметно-просторового середовища в початковій школі. Акцентовано на інтенсивному забезпеченні шкіл технічними засобами навчання, облаштуванні шкільних кінотеатрів для реалізації, відповідності естетики інтер’єру критеріям ідейно-політичної спрямованості.

Ключові слова: розвивальне освітнє середовище, початкова школа України, предметно-просторе середовище школи, естетичне середовище.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2016.31.8088

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.