ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ЗПР

Liudmyla Kashuba, Ivanna Suhotska

Анотація


Розглянуто проблему формування та розвитку зв’язного мовлення молодших школярів із психофізичними порушеннями. Проаналізовано загальну та спеціальну педагогічну, психологічну, методичну літературу з питання розвитку зв’язного мовлення дітей молодшого шкільного віку, а також забезпечення диференційованого навчання дітей із затримкою психічного розвитку в межах спеціального Державного стандарту. Розглянуто спеціальні методики проведення корекційно-розвивальних занять з розвитку зв’язного мовлення учнів 1–4 класів загальноосвітніх шкіл з інклюзивним навчанням. Висвітлено лінгводидактичні орієнтири навчання зв’язного мовлення молодших школярів із затримкою психічного розвитку. Наголошено на багатоаспектностному підході під час розгляду питань навчання дітей із проблемами у психофізичному розвитку. Описано лінгводидактичну модель та наведено методичні рекомендації щодо розвитку зв’язного мовлення молодших школярів із затримкою психічного розвитку. Обгрутовано необхідність лінгвориторичного підходу на різних етапах навчання зв’язному мовленню учнів початкової школи. Визначено основні напрями удосконалення корекційної роботи з розвитку зв’язного мовлення учнів 1–4 класів з особливими освітніми потребами. Намічено основні етапи застосування лінгвориторики під час навчанні рідної мови молодших школярів із психофізичними порушеннями.

Ключові слова: лінгводидактична модель, розвиток зв’язного мовлення, діти молодшого шкільного віку із ЗПР; лінгвориторичний підхід, інклюзивне навчання. 


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2016.30.4785

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.