ВПЛИВ СОЦІОЛІНГВІСТИЧНОГО ТА СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПІДХОДІВ НА ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ НА НЕМОВНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ
Анотація
Обґрунтовано необхідність використання соціолінгвістичної компоненти у викладанні іноземних мов у нелінгвістичному вищому навчальному закладі, визначено її роль у підвищенні мотивації студентів. Подано аналіз соціолінгвістичної компоненти, яка є визначальною вимогою під час відбору програмного змісту викладання іноземних мов. Зʼясовано, що соціолінгвістична компонента виконує різні функції у процесі викладання іноземних мов. Культурологічний підхід вирізняє те, що культуру зображено як об’єкт викладання іноземної мови, а також розглянуто, поряд із мовою, як основний зміст викладання.
За допомогою комплексного тестування проведено дослідження, вивчено та проаналізовано мотиваційну сферу, визначено рівень мотивації до вивчення іноземної мови майбутніх фахівців економічної сфери. Отримані результати дали змогу дійти до розуміння того, що переважна більшість респондентів розуміють необхідність формувати належний рівень мотиваційного компонента готовності до вдосконалення володіння іноземною мовою. Зʼясовано, що стійка мотивація до вивчення та поглиблення навичок володіння іноземною мовою є одним із найважливіших напрямів підвищення якості професійної діяльності та потребує подальшого вдосконалення.
Ключові слова: соціокультурна компетенція, теорія міжкультурного навчання, соціальні чинники, лінгвокраїнознавчі знання, соціально-психологічні знання, культурологічні знання.
Повний текст:
PDFПосилання
- Бацевич Ф. С. Нариси з комунікативної лінгвістики. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2003. С. 110–119.
- Бацевич Ф. С. Словник термінів міжкультурної комунікації. Київ : Довіра, 2007. 207 с.
- Гамула І. А. Формування мотивації діяльності в курсантів військових інститутів. Педагогіка і психологія. 2005. № 2 (47). С. 48–55.
- Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. проф. С. Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. С. 25–34.
- Карпінський Ю. До питання про базовий понятійно-термінологічний апарат сучасного соціолінгвістичного дослідження. Studia philologica. 2017. С. 87‒91.
- Куранова С. І. Основи психолінгвістики. Київ : Академія, 2012. С. 115–129.
- Чорній В. Я. Формуваня готовності до професійного спілкування майбутніх фахівців банківської справи: монографія. Київ : УБС НБУ, 2013. 342 с.
- Kramsh C. Teaching Foreign Languages in an Era of Globalization: Introduction. The Modern Language Journal. (2014). No. 98(1). P. 296–311. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2014.12057.x.
- Labov W. Sociolinguistic Patterns. URL : https://books.google.com.ua/books/about/Sociolinguistic_Patterns.html?id=hD0PNMu8CfQC&redir_esc=y (23.11.2020).
- Canale M., Swain M. A. Theoretical Framework for Communicative Competence. The Construct Validation of Tests of Communicative Competence. Washington. District of Columbia. The USA. 1981. P. 31–37.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2024.41.12552
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
