ІНКЛЮЗІЯ УКРАЇНСЬКИХ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У НІМЕЧЧИНІ
Анотація
Сьогодні в умовах війни в Україні все більше українських біженців знаходять прихисток у країнах Європи, значна кількість українців тимчасово перебуває у Німеччині. За даними на квітень 2023 року 205.000 дітей та молоді з України інтегруються у німецьку систему освіти. Особливим викликом є інклюзія дітей з особливими освітніми потребами у Німеччині та у інших країнах Європи. У статті аналізується актуальний стан та основні виклики повязані з інтеграцією українців у Німеччині.
Для того, щоб впоратися з цією величезною і складною проблемою, ми повинні розробити певні стратегії для вчителів і батьків, щоб допомогти їм зрозуміти причини основних труднощів, а також дати їм інструменти для поліпшення поточної ситуації і мінімізації дезадаптації у майбутньому, Першим кроком для всіх цих цілей є аналіз найближчої перспективи. Дослідження основних проблем українських біженців у німецькій освітній системі та аналіз перспектив ефективного включення цієї групи дітей до німецьких освітніх установ.
Метою статті є дослідити основні труднощі в інклюзії дітей з особливими потребами в німецькій системі освіти.
В ході дослідження за результатами опитування батьків дітей з особливими потребами, було виявлено, що основними викликами для дітей та їхніх батьків при інтеграції в німецьке суспільство є умови хронічного стресу, мовний бар’єр та труднощі з інтеграцією в групі однолітків. Що стосується шкільного середовища, то основними проблемами є брак україномовних вчителів та недостатня увага педагогічного колективу до процесів соціалізації, інтеграції та поведінкових особливостей дітей. Також бажаним є посилення спеціальної підтримки дітей в освітньому середовищі.
Подальшого вивчення потребують процеси комплексної інтеграції українських біженців як в освітнє, так і в соціальне середовище, оскільки більшість проблем, з якими стикаються діти з інвалідністю та їхні батьки у Німеччині, характерні і для ширшого контингенту біженців з України у Європі.
Ключові слова: українські біженці, інклюзія, діти з особливими потребами, німецька система освіти.
Повний текст:
PDF (English)Посилання
- Das Deutsche Schulportal. (2022). https://deutsches-schulportal.de/bildungswesen/ukraine-wie-schulen-gefluechtete-kinder-aufnehmen/
- German Commission for UNESCO (2022) https://www.unesco.de/en/education/inclusive-education
- Ifo-Institut, (2022). News4Teachers. Das Bildungmagazin https://www.news4teachers.de/2022/08/ifo-institut-ukrainische-kinder-haben-gute-chancen-im-deutschen-schulsystem-aber/
- Opdenakker, R. (2006). Advantages and Disadvantages of Four Interview Techniques in Qualitative Research. Forum: Qualitative Social Research Sozialforschung, Volume 7, (4).
- Sørlie, M., Hagen, K., Nordahl, K. (2020, 21 May). Development of social skillsduring middle childhood: Growth trajectories and school-related predictors. International Journal of School & Educational Psychology. DOI:10.1080/21683603.2020.1744492.
- Siniov, V., Fert, O. (2021). Influence of Self-Esteem on Relationships in Inclusive Educational Environment. Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne/ Konin. Poland, (7)2.
- Taal, M., Ekels, E., van der Valk, C., van der Molen, M. (2017). Intervention integrity in the Low Countries: Interventions targeting social-emotional behaviors in the school, International Journal of School & Educational Psychology, 5(2), 88–99, DOI: 10.1080/21683603.2016.1191399.
- Vettese, L. C., Dyer, C. E., Li, W. L., Wekerle, C. (2011). Does self-compassion mitigate the association between childhood maltreatment and later emotion regulation difficulties? A preliminary investigation. International Journal of Mental Health Addiction, 9, 480–491.
- Werning, R. (2014). Stichwort: Schulische Inklusion. Z Erziehungswiss, (17), 601–623. https://doi.org/10.1007/s11618-014-0581-7
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11870
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.