ЕФЕКТИВНИЙ ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ПЕРЕДУМОВА УСПІШНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Olena Gula

Анотація


Окреслено основні аспекти управлінської діяльності, основи менеджменту освіти в умовах Нової української школи, актуальні проблеми професійного розвитку керівника, оновлення змісту безперервної освіти керівника закладу загальної середної освіти в умовах рефомування, формування управлінської культури та професійних компетентностей директора закладу загальної середньої освіти під час оволодіння основами менеджменту освіти; виклики та завдання, які постають перед освітою, закладами освіти, керівником закладу освіти, готовність керівників до управління закладом освіти на засадах сучасної теорії менеджменту, організації освітнього процесу за державними освітніми стандартами в контексті реформування системи освіти.

З’ясовано актуальність розроблення та впровадження Типової програми, відповідність  швидким змінам у соціально-економічному, політичному житті країни, викликами глобалізації, цифровізації, поступовим переходом до децентралізації суспільства. Виокремлено проблемні питання професійної підготовки керівника школи, а саме формування та розвиток професійно значущих якостей, професійної компетентності, управлінської культури; усвідомлення поведінки та діяльності людей у організації, що є частиною сфери культури праці, культури професійної управлінської діяльності; розгляду професійної культури керівника як цілісної, інтегративної особистісної властивості; вивчення особливостей персональної управлінської діяльності, суті управлінської культури як особистої властивості.

Ключові слова: неперервна освіта, професійний розвиток, освітній менеджмент, управління, професійна діяльність, управлінська культура, професійна компетентність, професійна управлінська діяльність.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Андрагогічні принципи освіти дорослих та забезпечення якості неперервної педагогічної освіти. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua
  2. Афанасьєва Т., Бабко Т., Гревцева Є., Кравченко Т. Особливості управлінскої діялності в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/714-41-57.pdf
  3. Васильченко Л. Управлінська культура керівника школи в системі післядипломної педагогічної освіти. URL: https://osvita.ua/school/method/1181/
  4. Єльникова Г. В. Деякі питання підготовки керівника навчального закладу на основі розроблення його професійно-кваліфікаційної характеристики. URL:https://lib.iitta.gov.ua
  5. Кравчук О. Управлінська культура керівника навчального закладу як чинник ефективного функціонування освітньої установи. URL: http://eprints.zu.edu.ua
  6. Кропочева Н. М. Актуальні проблеми післядипломної педагогічної освіти в галузевому реферативному ресурсі ДНПБ ім. В. О. Сухомлинського. Інформаційне забезпечення сфери освіти та науки України в умовах воєнного стану: матер. звіт. наук.-практ. конф. ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, 20 грудня 2022 р., Київ / НАПН України; Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського; [редкол.: Л. Д. Березівська (голов. ред.), Д. О. Закатнов, С. В. Тарнавська (відп. за вип.) та ін.]. Вінниця: ТВОРИ, 2022. С. 56–57.
  7. Найдьонов І. М. Основи освітянського менеджменту: навч. посібник. Київ: ДП «Персонал», 2019. Ч. 2. 270 с.
  8. Прищак М. Д., Лесько О. Й. Психологія управління в організації: навч. посібник. Вінниця, 2016. 150 с.
  9. Про затвердження професійного стандарту «Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти»: затв. Наказом Міністерства економіки України від 17.09.2021. № 568–21.
  10. Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації керівників закладів загальної освіти, які впроваджують новий Державний стандарт базової середньої освіти: Наказ Міністерства освіти та науки України від 10.10.2022 р. № 905.
  11. Професійна компетентність керівника сучасного закладу освіти: код епохи / Матер. Всеукр. наук.-практ. конф.: за заг. ред. В. В. Гуменюк. Хмельницький: ОІППО, 2020. 366 с.
  12. Скорик Т. В. Освіта впродовж життя в контексті євроінтеграційних процесів. URL: https://epub.chnpu.edu.ua
  13. Ягупов В. В. Професійний розвиток особистості фахівця. Особистість в умовах кризових викликів сучасності: матер. метод. семінару НАПН України (м. Київ, 24 березня 2016 р.); за ред. С. Д. Максименка. Київ, 2016. С. 229–237.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11855

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.