ПРАКТИКА ФОРМУВАННЯ ЯПОНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

Hanna Holos

Анотація


Досвід Японії – успішного реформатора у сфері шкільної освіти, безумовно є корисним для України у світлі покращення організації виховання в українській школі. Законодавчий, змістовий і методично-дидактичний складники шкільного  виховання утворюють комплексну мапу, уніфікуючи виховний простір у всіх японських школах. Особливістю японської виховної системи є спеціальна діяльність, курс інтегрованого навчання і моральне виховання як дисципліна. Важливу роль відіграє учительський підхід до організації учнівської зайнятості і соціально-емоційного розвитку; підтримка шкільних цінностей  на усіх щаблях. Для України, що від початку 90-х років має чимало стратегій, концепцій, програм виховання (зокрема “Програма національного виховання дітей учнівської молоді в Україні”), визначення з єдиною програмою виховання залишається питанням відкритим. Зважаючи на те, що японська загальна середня освіта має паралелі із вітчизняною, володіє відповідним досвідом організації всебічного, практично орієнтованого виховання, актуальним є його аналіз і скористання з ефективних практик в українській школі.

Ключові слова: загальноосвітня школа, шкільництво, виховання, моральне виховання, зміст виховання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Ковальчук Ю. Япония и японцы. То, о чем умалчивают путеводители [Электронный ресурс] / Ю. Ковальчук. – Режим доступа : https://iknigi.net/avtor-yuliya-kovalchuk/98354-yaponiya-i-yaponcy-to-o-chem-umalchivayut-putevoditeli-yuliya-kovalchuk.html

Свистак-Яроцька О. Екологічна освіта школярів: досвід Японії : навч. посібник / О. Свистак-Яроцька. – Камʼянець-Подільський : ФОП “Cисин”, 2016. – 68 с.

Школа в Японії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.picluck.net/user/japona_mama_lona/2274182127/1476798645394221953_2274182127

Эренбург И. Г. Путевые записи. Япония, Греция, Индия [Электронный ресурс] / И. Г. Эренбург. – Режим доступа : http://nippon-history.ru/books/item/f00/s00/z0000016/index.shtml

Японское общество: изменяющееся и неизменное / Рук. проэкта Э. В. Молодякова. – Москва : АИРО-ХXI, 2014. – 300 с.

Berkowitz M. The Science of Character Education [Electronic resource] / M. Berkowitz. – Access mode : http://media.hoover.org/sites/default/files/documents/0817929622_43.pdf

Cave P. Schooling selves: autonomy, interdependence, and reform in Japanese junior high education / P. Cave. – Chicago and London : University of Chicago press, 2016. – 286 р.

Education system and practice in Japan [Electronic resource]. – Access mode : http://www.criced.tsukuba.ac.jp/keiei/kyozai_ppe_f7.html#18

Gulick S. L. Evolution of The Japanese, Social And Psychic [Electronic resource] / S. L. Gulick. – Access mode : http://www.gutenberg.org/cache/epub/13831/pg13831.txt

Integrated Studies in Japan: Problemetizing a ‘Successful’ Reform [Electronic resource]. – Access mode : https://asianedtopics.wordpress.com/2013/04/10/52/

Iwasaki K. The significance of group supervision to yogo teachers in Japan // Journal of Education and Training Studies / K. Iwasaki, T. Watanabe, T. Tamura. – Published by Redfame Publishing. – Vol. 5 (9). DOI: 10.11114/jets.v5i9.2587

Keith D. K. Cross-Cultural Psychology: Contemporary Themes and Perspectives / D. K. Keith. Oxford : Blackwell Publishing, 2011. 560 р.

Kimura D. Advancing 21st Century Competencies in Japan [Electronic resource] / D. Kimura. – Access mode : https://asiasociety.org/files/21st-century-competencies-japan.pdf

Lewis K. How Japan raises resilient children: from ‘ganbatte’ vs. ‘good luck’ to teaching hard work and effort [Electronic resource] / K. Lewis. – Access mode : https://savvytokyo.com/japan-raises-resilient-children/

Lewis K. The Japanese way of disciplining children: how disciplining in private helps children behave in public [Electronic resource] / K. Lewis. – Access mode : https://savvytokyo.com/japanese-way-disciplining-children/

MEXT. The Revisions of the Courses of Study for Elementary and Secondary Schools. [Electronic resource]. – Access mode : http://www.mext.go.jp/en/policy/education/elsec/title02/detail02/__icsFiles/afieldfile/2011/03/28/1303755_001.pdf

Science dialogue problem [Electronic resource]. – Access mode : https://www.jsps.go.jp/english/e-plaza/e-sdialogue/index.htl

Tokkatsu. Japanese model of educating the whole child [Electronic resource]. – Access mode : http://www.p.u-tokyo.ac.jp/~tsunelab/tokkatsu/




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2019.34.10572

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.