НАВЧАЛЬНИЙ КУРС “ГРУПОВА ДИНАМІКА І КОМУНІКАЦІЇ” В КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Yuriy Bych

Анотація


Розглянуто один із шляхів реалізації викладання дисципліни “Групова
динаміка і комунікації” в контексті викликів сучасних інформаційних технологій та
освітніх викликів щодо підготовки фахівців у цій галузі. Проаналізовано підходи
вітчизняних та закордонних учених до вивчення соціально-психологічних
особливостей групи, групової динаміки, управління групою у процесі вирішення
завдань, типології людей та особистих якостей учасників групи, професійних
компетентностей, моделей груп розробників програмного забезпечення,
особливостей комунікації в групах розробників програмного забезпечення. Виділено
актуальні завдання, що стоять перед дисципліною на сучасному етапі, визначено її
мету, особливості та завдання, а також систему знань та вмінь, які сприятимуть
розвитку в майбутніх фахівців з інформаційних технологій додаткових професійних
компетенцій гуманітарно-соціального характеру, необхідних для забезпечення та
підтримки інформаційних процесів, тобто забезпечення ефективності використання
інформаційних технологій. Розкрито особливості методики викладання дисципліни у
підготовці фахівців у галузі інформаційних технологій відповідно до сучасних
стандартів освіти з урахуванням соціально-психологічних компетентностей
студентів; визначено чинники, які сприятимуть підвищенню рівня професійної
компетентності, особистому розвитку майбутнього фахівця у його професійній
діяльності. Акцентовано увагу на практичному спрямуванні завдань дисципліни у
процесі підготовки молодших спеціалістів із розробки програмного забезпечення.
Ключові слова: навчальна дисципліна “Групова динаміка і комунікації”,
інформаційні технології, програмна інженерія, професійні компетенції гуманітарно-
соціального характеру, професійна етика та етикет, влада, вплив, лідерство,
взаємодія, спілкування, знання, вміння, активні методи навчання, завдання для
самостійного виконання.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.10116

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.