КОНЦЕПТУАЛЬНО-КОНТЕКСТУАЛЬНА МОДЕЛЬ МЕТАФОР-НЕОЛОГІЗМІВ
(на матеріалі медіа джерел)
Анотація
Розглянуто взаємообумовленість інтерпретації метафор згідно з когнітивним,
семантичним та прагматичним аспектами їх вживання в англомовних медіа джерелах. Визначено символ метафори як результат процесу метафоризації на основі аналогії та асоціативності. Проілюстровано функціонування мовних тропів у газетному дискурсі та доведено актуальність використання у лінгвістиці концептуально-контекстуальної моделі аналізу метафор-неологізмів.
Ключові слова: метафоризація, тропи, когнітивно-семантичний аспект, символ
метафори, медіа дискурс.
Повний текст:
PDFПосилання
Кримець О. Метафора й метонімія як чинники творення й розвитку української технічної термінології / Оксана Кримець // Видавництво “ЛП”. – 2010. – С. 23–27.
Скляревская Г. Н. Метафора в системе языка / Г. Н. Скляревская. – СПб. : Наука, 1993. – 256 с.
Телия В. Н. Русская фразеология. Семантический, прагматический и лингвокультурологический аспекты / В. Н. Телия. – М. : Языки рус. культуры, 1996. – С. 133.
Теория метафоры : сборник : пер. с анг., фр., нем., исп., польск. яз. / вступ. ст. и сост. Н. Д. Арутюновой ; общ. ред. Н. Д. Арутюновой и М. А. Журинской. – М. : Прогресс, 1990. – 512 с.
Lakoff G. Metaphors we live by / G. Lakoff, M. Johnson. – London : The university of Chicago press, 2003. – 276 p.
Skorcynska H. Metaphor in scientifi c business journals and business periodicals: an example of the scientifi c discourse
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.