КОМУНІКАТИВНІСТЬ МОДИ У НОВЕЛІ
ГОТФРІДА КЕЛЛЕРА
“ОДЯГ ТВОРИТЬ ЛЮДЕЙ” (“KLEIDER MACHEN LEUTE”)
Анотація
Проаналізовано “мову моди” як систему знаків, в яких виражається мода у зв’язку
із твердженням про те, що одяг – це певний код, який несе у собі інформацію про сво-
го носія та його соціальну належність. Одяг розглянено як новий специфічний засіб
комунікації та як одна із можливостей індивідуального самовираження особистості,
завдяки чому, окрім знакової функції одягу, підкреслюється важливість його перфор-
мативного значення.
Ключові слова: мода, одяг, Келлер, знак, перформативність, травестія.
Повний текст:
PDFПосилання
Демшина А. Ю. Мода в контексте визуальной культуры : вторая половина ХХ – начало
XXI вв. / А. Ю. Демшина. – СПб. : Астерион, 2009. – 170 с.
Келлер Готфрид. Новеллы / Готфрид Келлер. – М. ; Л. : Гослитиздат, 1952. – 418 с.
Сведсен Ларс. Философия моды / Ларс Сведсен ; пер. с норв. А. Шипунова. – М. :
Прогресс Традиция, 2007. – 256 с.
Lehnert Gertrud. Mode, Weiblichkeit und Modernität / Gertrud Lehnert. – 1-e Aufl . – Dortmund
: Ed. Ebersbach, 1998. – 288 S.
Bertschik J. Mode und Moderne / J. Bertschik. – Köln : by Böhlau : Verlag CmbH&Cie,
– 415 S.
Fleig Anne. “Märtyrer seines Mantels” Gottfried Kellers Novelle “Kleider machen Leute” /
Anne Fleig // Der Deutschunterricht. – 2008. – N 4. – S. 31–41.
Meinecke T. Ich als Text / Thomas Meinecke. – Berlin : Suhrkamp, 2012. – 349 S.
Reinacher Pia. Kleider, Körper, Künstlichkeit. Wie Schönheit inszeniert wird / Pia
Reinacher. – Berlin : University Press, 2010. – 173 S.
Reinacher Pia. Die Sprache der Kleider im literarischen Text. Untersuchungen zu Gottfried
Keller und Robert Walser / Pia Reinacher. – Bern : Peter Lang, 1998. – 198 S.
Rudolph Andrea. Ideale Polenbilder als Kritik an der Moderne. Gottfried Kellers Novelle
“Kleider machen Leute” // Ein weiter Mantel. Polenbilder in Gesellschaft, Politik und Dichtung
: Kulturwissiche Beiträge / Hrsg. Andrea Rudolph, Ute Scholz. – Dattelbach : J. H. Röll,
– S. 225–257.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.